شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چهارمین مجمع عمومی انجمن علمی حدیث

حوزه/ برگزاری کارگاه آموزشی حدیث خوانی برای بیش از یک هزار طلبه و برگزاری کارگاه تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای ۲۰۰ طلبه بخش دیگری از فعالیت های این انجمن علمی تازه تاسیس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  دبیر نشست چهارمین مجمع عمومی و سومین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن علمی حدیث حوزه که شب گذشته  در سالن همایش  انجمن های علمی حوزه  برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فعالیت های چهارساله این انجمن اظهارداشت: انجمن علمی حدیث حوزه از جوان ترین انجمن های علمی حوزه های علمیه است که در سال 1390 تاسیس شد که در طول دو دوره مدیریت دو ساله این انجمن به دست آوردهای ارزشمندی در سطوح مختلف حوزه های علمیه دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام تقوی افزود: در دومین دوره مدیریت این انجمن 11 جلسه رسمی و چندین جلسه غیر رسمی با حضور اعضای هئیت مدیره برگزار شده است و طی این مدت 100 مصوبه از سوی هئیت مدیره تصویب شده است.

وی که در جمع اندیشمندان، فرهیختگان و اساتید حدیث حوزه سخن می گفت، افزود: بحمدلله در طول این دو سال ده ها نشست علمی با همکاری مرکز تخصصی حدیث حوزه، موسسه فرهنگی دارالحدیث، مرکز تخصصی مهدویت و مراکز دیگر حوزوی همسو برگزار شده است.

دبیر این نشست ادامه داد: « نشست حدیث و علم روز»، « نشست علمی نقد کتاب و نظریه عرضه حدیث بر قرآن » ،« نشست علمی حدیث سفینه» ، « دو نشست علمی نقد مقاله »، « نشست علمی تاریخ نگاری حدیث» ،« نشست حدیث و شبهات مهدویت »، « نشست مبانی ریشه های تکفیر در عصر حاضر »، « نشست ایده های خوب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه» ،« سه نشست علمی مقتل شناسی و عاشورا پژوهشی» بخشی از نشست های علمی برگزار شده این انجمن در دومین دوره می باشد.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی حدیث خوانی برای بیش از یک هزار طلبه و برگزاری کارگاه تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای 200 طلبه بخش دیگری از فعالیت های این انجمن عملی تازه تاسیس است.

لازم به ذکر است، در این مجمع عمومی گروهی از طلاب عضو انجمن به بیان نکاتی پیرامون فعالیت های این انجمن پرداختند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha