سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق

خطیب و پژوهشگر حوزه گفت: در دوران ما، کانال های تبلیغی فراوانی در جامعه در اختیار مبلغان قرار دارد که بر حسب تجربه، منبر و تبلیغ چهره به چهره اثرگذارترین روش تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق که چهارشنبه شب  در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشدگفت: تبلیغ دین باید با خشیت همراه باشد و مبلغان بدانند که طرف حساب آنها در این عرصه خداوند است.
وی با بیان این که هر کس در لباس روحانیت وارد و مبلغ شد و حتی کسانی که در حوزه علمیه دینی مشغول تحصیل هستند، از طلبه مقدمات تا مراجع تقلید، باید بتواند آموزه های خود را با بیان خوب به دیگران منتقل نماید.
استاد و پژوهشگر حوزه خاطرنشان کرد: شایسته نیست که یک نفر عالم و فاضل باشد، ولی کسی نتواند از بیان شیوا و تأثیرگذار آنها بهره مند شود؛ باید عصاره و همه زحمات تحصیل به مردم برسد که بهترین راه در این عرصه، منبر و سخنرانی چهره به چهره است.
وی با بیان این که در دوران ما، کانال های تبلیغی فراوانی در جامعه در اختیار مبلغان قرار دارد، گفت: بر حسب تجربه، منبر و تبلیغ چهره به چهره اثرگذارترین روش تبلیغی است.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در ادامه قرآن را بالاترین و مستند ترین منبع دینی برشمرد و گفت: این سند، دارای دو وجه است که یکی از وجه های آن، اهل بیت علیهم السلام هستند که قرآن بر این خاندان نازل شده و سخن آنها، بیان و پیام قرآن کریم است.
وی همچنین توانا بودن طلاب به ادبیات فارسی و ادبیات عرب را لازمه کارهای تبلیغی عنوان کردو گفت: قابل قبول نیست که یک طلبه در سخنان خود، به ویژه در رسانه ملی در تلفظ برخی کلمات، اشتباه کند؛ این رسانه ها دارای افراد با سواد و عالمی است که این چنین اشتباهات را به حوزه نسبت می دهند.
استادو پژوهشگر حوزه در بیان دیگر نکات تبلیغی اذعان نمود: خیلی وقت ها تذکراتی که افراد پای منبر بر مبلغان و علما وارد می کنند، تذکراتی لازم و تأثیرگذار است که انسان ها با توجه به آن می تواند به توفیقات زیادی دست یابد.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha