جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زمانی در همایش «حوزه و عرصه بین الملل»

حوزه/ اگر بخواهیم برای هر یک میلیون نفر، یک طلبه در سطح جهان اعزام کنیم نیاز به ۷ هزار طلبه داریم؛ ولی متاسفانه تعداد اعزام هایی که از حوزه علمیه قم انجام می شود ۷۰ نفر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زمانی امروز صبح در همایش حوزه و عرصه بین الملل که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزارشد گفت: همه ما به این نکته واقفیم که در کره زمین، تنها دینی که هم جهانی شدو هم جاودانه، دین اسلام است.

وی افزود: حکمت الهی اینگونه اقتضا کرد وادیان گذشته فاقد این ویژگی بودند و هر دین صرفا در یک مقطع زمانی عینیت داشت ولی وقتی اراده الهی بر جاودانگی اسلام تعلق گرفته است علما و حوزویان ماموران بزرگ این جریان یعنی جهانی کردن نشر اسلام ناب هستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه  اظهارکرد: امروزه ظرفیت های عظیمی برای تبلیغ در عرصه بین الملل وجود دارد ولی آنگونه که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است؛ امروزه دانشگاه الازهر با طرحی که پیاده کرد در اکثر دانشگاه های جهان استاد معارف اسلامی وارد کرده است.

وی بیان کرد: در سال 1323 میلادی اولین مرکز زبان دانی دینی در مسیحیت ایجاد شد و در 700 سال پیش این مرکز به تمام زبان ها مبلغانی را تربیت کرد ولی حوزه ما در اول راه است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: در این راستا اساتید بزرگ حوزه و مراکز تخصصی حوزه در زمینه تربیت مبلغ و اعزام مبلغان باید فعالانه حاضر شدند؛ رهبر انقلاب فرمود، حداقل باید 3 هزار مبلغ در عرصه بین الملل تربیت کنیم.

وی افزود: برای اینکه برای هر یک میلیون نفر یک طلبه به سطح جهان اعزام کنیم نیاز به 7 هزار طلبه داریم؛ولی متاسفانه تعداد اعزام هایی که از حوزه علمیه قم انجام می شود 70 نفر است که واقعا جای تاسف دارد که این چنین در عرصه ضعیف عمل شده است، زیرا این عرصه نیز زیرساخت هایی لازم دارد که حوزه های علمیه آغاز به رفع بسیاری از این موانع کرده اند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه اظهارکرد: پس از انقلاب در این عرصه غفلت هایی شده است و باید با زعامت مراجع عظام و مدیریت عالی حوزه برای تربیت مبلغان عرصه بین الملل از بین طلاب خواهر و بردار گام های ارزشمندی برداریم تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام علیکم شما ببینید با مبلغانتون چطور رفتار می کنید، مبلغان خارجی که هیچ مبلغان داخلی رو دریابید، وقتی مبلغ به جای حقوق داره صدقه می گیره و زن و بچه رو برداشته رفته کردستان چند ماهه که حقوق بخور و نمیرش رو هم بهش نمیدید، آخه چه انتظاری دارید؟