چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهریزی در بیستمین سالگرد تاسیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث

حوزه/ رئیس دبیرخانه کنگره های مؤسسه دارالحدیث از برگزاری کنگره سید مرتضی از سوی این مؤسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهریزی پیش از ظهر امروز در مراسم بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: ایده برگزاری کنگره ها در سال 1380 مطرح شد تا آثار بزرگان و محدثان شهر ری مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اولین جلسه کنگره ها در دفتر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم در شهرری برگزار و مقرر شد نخستین همایش به حضرت عبدالعظیم(ع) اختصاص پیدا کرده و بر اساس آن، در سال 1382 برگزار شد.

رئیس دبیرخانه کنگره های مؤسسه دارالحدیث ابراز داشت: کنگره های «ابوالفتوح رازی»، «مرحوم کلینی»، «عبدالجلیل رازی» و «مرحوم آیت الله مشکینی» از دیگر برنامه هایی بود که از سوی این دبیرخانه انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهریزی با اشاره به اینکه آثاری متنوع، خروجی این کنگره ها بوده است، خاطرنشان ساخت: یکی از این خروجی ها، 30 جلد کتاب در کنگره حضرت عبدالعظیم حسنی بوده که در موضوعات گوناگون به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز برگزاری کنگره سید مرتضی را در دستور کار داشته و تا به امروز قریب به 500 نسخه از آثار ایشان جمع آوری شده که درمجموعه ای 35 جلدی عرضه خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کنگره های مؤسسه دارالحدیث با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر گرامیداشت عالمان کلامی شهر ری، بیان داشت: بر اساس منویات معظم له، کنگره بزرگداشت 2 شخصیت کلامی شهر ری را در دستور کار داشته و در آینده آن را برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha