جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار در بیستمین سالگرد تاسیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث

حوزه/ قائم مقام ریاست در پژوهشگاه قرآن و حدیث از انتشار ۱۶۶ عنوان کتاب از سوی این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار پیش از ظهر امروز در بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: مهم ترین فعالیت پژوشگاه قرآن و حدیث، تولید آثار در عرصه های قرآنی و حدیثی به صورت تخصصی می باشد.

وی ابراز داشت: در طول مدت فعالیت پژوهشگاه، 166 عنوان کتاب در 4 پژوهشکده «علوم و معارف حدیث»، «تفسیر اهل بیت(ع)»، «کلام اهل بیت(ع)» و «اخلاق و روانشناسی اسلامی» تولید و منتشر شده است.

قائم مقام ریاست در پژوهشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان ساخت: تاکنون 30 عنوان کتاب از پژوهشگاه قرآن و حدیث در جشنواره های گوناگون همانند کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال ولایت، کتاب سال حوزه و ... برگزیده یا شایسته تقدیر شده است.

رئیس ستاد برگزاری بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه دارالحدیث یادآور شد: همچنین بسیاری از کتاب های پژوهشگاه به زبان های دیگر دنیا نیز چاپ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار تصریح کرد: فعالیت اصلی پژوهشگاه پس از جمع آوری احادیث، فعالیت اجتهادی بر روی مباحث تخصصی است که با عنوان فقه الحدیث تخصصی شناخته می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت جدیدی که در پژوهشگاه در حال شکل گیری است، ایجاد پارادایم علمی خاص در عرصه علوم اسلامی و انسانی است که در آن حدیث ، نقش اصلی را دارد.

قائم مقام ریاست در پژوهشگاه قرآن و حدیث ابراز داشت: ایجاد فعالیت های میان رشته ای همچون حدیث و کلام، حدیث و روانشناسی، حدیث و تفسیر، حدیث و جامعه شناسی و ...از دیگر برنامه هایی است که در اجرا و برنامه ریزی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یه ایرونی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    خدا قوت ان شاءالله تقوا هم داشته باشید