پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاکری، رئیس مرکز امور طلاب و خانواده های جامعه المصطفی

حوزه/ معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی ضمن تأکید بر توجه به تقوای قلوب، گفت: متأسفانه امروز منادی جاهلیت مدرن، با پرچم اسلام خواهی، برای ضربه زدن به کیان اسلام ناب وارد صحنه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاس سراسری مسئولان تشکل ها، انجمن های فرهنگی و هیئات مذهبی جامعه المصطفی، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(سلام الله علیها) تصریح کرد: تبیین گفتمان معارف الهی در دورانی که موج اسلام خواهی رو به گسترش بوده و از طرفی دشمنان اسلام نیز تمام همت خود را برای اسلام هراسی به کار می برند، از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به رویکردهای مختلف تشکل ها و انجمن های فرهنگی المصطفی(ص) در تبیین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی، اظهار داشت: دفاع از حریم ولایت، درسی است که تشکل ها و انجمن های فرهنگی المصطفی از حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرا گرفته اند.

سخنران این نشست با تأکید بر این که فهم ما از وجود نازنین زهرای اطهر(س) حتی به اندازه قطره ای از دریای بیکران نیست، ابراز داشت: منادیان ندای اهل بیت(علیهم السلام) تا پای جان بر سر آرمان های خود ایستاده و مال، جان و زندگی خود را مصروف راه ولایت و امامت می کنند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) با بیان این که تمسک به معارف اهل بیت عصمت و طهارت(عیلهم السلام) رمز نجات آدمی در دنیای خاکی است، خاطرنشان ساخت: امروز طلاب عرصه دین و ولایت، در این جمع با شکوه و نورانی جمع شده اند تا بیعتی مجدد با آرمان های ولایت و امامت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان این که همایش ها و نشست های ما باید رنگ و بوی حضور امام زمان(عج) را داشته باشد، اذعان داشت: تشکل های فرهنگی و تربیتی با تمام وجود در خدمت صاحب الزمان(عج) بوده، در تمام عرصه های فعالیتی خود، مشق پیروی از ولایت را تکرار می کنند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله)، اگر وجود مبارک حضرت زهرا(سلام الله علیها) نبود، اهل دنیا و عالم خلق نمی شد.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) با تأکید بر این که نور قرآن شفای قلوب بیماران است، اظهار داشت: تلاوت کلام الله از محبوبت ترین علاقه های حضرت زهرا(سلام الله علیها) در این دنیا بود.

وی با بیان این که حضرت زهرا(سلام الله علیه) ضمن علاقه به تلاوت قرآن کریم، علاقه فراوانی نسبت به چهره محبوب پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) داشتند، خاطرنشان کرد: رهروان زهرای اطهر(سلام الله علیها) باید سیره الهی ایشان را در تمام عرصه های زندگی، ساری و جاری نمایند.

سخنران این نشست فرهنگی، تشکل ها  را نبض جامعه المصطفی(ص) عنوان و تصریح کرد: کار بزرگ و عمده تبلیغ و تبشیر در عرصه جهانی، بر عهده تشکل ها و انجمن های فرهنگی و تربیتی گذاشته شده است.

وی به همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه در باز نمودن باب های جدید فعالیتی تشکل های بین المللی المصطفی(ص) اشاره نمود و اذعان داشت: ارائه خدمات فرهنگی به تشکل های بین المللی المصطفی، باب ویژه ای را پیش روی نهادهای بین المللی باز نموده است.

حجت الاسلام والسلمین شاکری در ادامه با تاکید بر این که آمارها باید نمود تحول آفرینی داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توسل و تمسک به ساحت نازنین اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) دایره برکت فعالیت های فرهنگی مثال زدنی خواهد شد.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) ضمن تأکید بر توجه به تقوای قلوب، تصریح کرد: متأسفانه امروز منادی جاهلیت مدرن با پرچم اسلام خواهی، برای ضربه زدن به کیان اسلام ناب وارد صحنه شده است.

وی با بیان این که سوال هایی مهم در سبک زندگی انسانی، خانواده های غربی را به سمت معنویت گرایی سوق داده، خاطرنشان کرد: امروز جاهلیت های مدرنی در اروپا و آمریکا برای مقابله با موج عظیم معنویت خواهی آفریده می شود.

سخنران این نشست فرهنگی با تاکید بر این که عقل و نقل در خدمت معارف الهی و قران کریم است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تمرکز بر رویکرد عقل مداری، جوانان غربی را به سمت تعمق در آموزه های قرآنی فراخواندند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی الگو برداری را از سنت های اصیل حوزه های علمیه ذکر کرد و اذعان داشت: در پنجمین اجلاس سراسری تشکل ها و انجمن های فرهنگی المصطفی(ص)، الگوی تمام نمای دین مبین، قرآن و معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مقام معظم رهبری معرفی می شود.

وی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید الگویی بر مسطر اهل خط باشد، اظهار داشت: رسانه های جهانی به خوبی ضمن شناخت از ظرفیت های حکیمانه مقام معظم رهبری، تمام همت خود را به کار گرفته­ اند تا موانعی را در معرفی شخصیت دور اندیش جهان کنونی، ایجاد نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری در پایان با بیان این که تشکل ها و انجمن های فرهنگی باید ضمن الگوبرداری از اندیشه های ناب  قرآن و مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، سیره شخصیتی امام خامنه ­ای را به خوبی به جهانیان معرفی نمایند،خاطرنشان کرد: تشکل های فرهنگی المصطفی(ص) باید ضمن الگوپذیری از اندیشه های ناب دینی، الگوهای دینی را به خوبی به جهانیان معرفی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha