شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 373762
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
آیت الله وافی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در گذشته وسایل ارتباطی وجود نداشت و به طور مثال، مرحوم کلینی برای نوشتن یک روایت در کتاب خود، مسیر بغداد تا مصر را پیمود، اما اکنون همه امکانات در اختیار طلاب قرار دارد و باید قدر آن را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله ابوالقاسم وافی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بانوان طلبه را به پیروی از سیره عملی صدیقه فراخواند.

وی به دوران تحصیل خود در حوزه علمیه یزد که بیش از پنج دهه از آن می گذرد، اشاره کرد و گفت: در آن روزها ما تنها سه طلبه در مدرسه علمیه خان یزد تحصیل می کردیم و از امکانات سرمایشی و گرمایشی که امروز در اختیار طلاب است، محروم بودیم و حتی آب آشامیدنی را نیز به سختی تأمین می کردیم.

عضو خبرگان رهبری، برنامه ریزی دقیق و خوب در همه امور به ویژه تحصیل را از خصوصیات یک طلبه موفق دانست و افزود: طلبه باید در کار و تلاش متفاوت از انسان های دیگر باشد، زیرا این طلبگی ادامه راه پیامبران و امامان است.

آیت الله وافی تصریح کرد: در برنامه ریزی ها باید به گونه ای عمل کنیم که حتی یک ساعت را بیهوده تلف نکنیم، زیرا ضرر و زیان مالی را می توان جبران کرد، ولی گذشت عمر جبران شدنی نیست.

منتخب مردم یزد در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در گذشته وسایل ارتباطی وجود نداشت و به طور مثال، مرحوم شیخ کلینی برای نوشتن یک روایت در کتاب خود، مسیر بغداد تا مصر را پیمود، اما اکنون همه امکانات در اختیار طلاب قرار دارد و باید قدر آن را بدانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به وضعیت تحصیل طلبه در چند دهه قبل، گفت: در سده های اخیر و حتی چند دهه گذشته امکانات برای تحصیل بانوان طلبه در کشور محدود بود، اما به برکت انقلاب اسلامی امکان تحصیل علم برای همه بانوان فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 20 هزار بانوی طلبه در سراسر کشور تحصیل می کنند و به صورت حضوری و هم غیر حضوری در حوزه برای همه علاقه مندان در همه استان ها فراهم است و ما باید شکر گزار این نعمت باشیم تا از ما گرفته نشود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha