چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امام خمینی(ره) فرمودند در مورد مجلس شورای اسلامی، نسبت به مصداق دخالت نکنید، ولی توجه به مجلس خبرگان رهبری جزو کار جامعه مدرسین است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در گردهمایی حافظان ولایت، در حسینیه جان نثاران مشهد، با اشاره به جامعیت شخصیتی مقام معظم رهبری،گفت: امروز اعتقاد اعضای خبرگان به مراتب بیشتر از نخستین روزهای انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای است و اقتدار، عزت، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی به واسطه تدابیر حکیمانه ایشان است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت کار مجلس خبرگان در مورد بررسی صلاحیت و انتخاب رهبری، افزود: طبق قانون، در صورت نیاز و لزوم، یک نفر به عنوان رهبر انتخاب می شود، نه اینکه شورای رهبری تعیین شود.

وی با اشاره به تصمیم مجلس خبرگان رهبری در انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، افزود: برای انتخاب یک رهبر به کسی نیاز بود که از نظر علم، فقه، سیاست و... جامعیت داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه ، حماسه حضور دشمن شکن مردم در انتخابات را موجب اقتدار نظام اسلامی دانست و ادامه داد: این امر که با نگاه به منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت، نشانه اخلاص و ایمان مردم است که تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگرفتند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: مردم با رغبت و توفیق و توانی که داشتند، در انتخابات شرکت کرده و در تعیین سرنوشت خود سهیم شدند، تا ایران اسلامی همچنان میسر پیشرفت را طی کند.

وی درباره چرایی معرفی برخی کاندیداهایی از سوی جامعه مدرسین برای مجلس خبرگان در سطح کشور، ابراز داشت: این کار به امر امام خمینی(ره) بوده است که فرمودند در مورد مجلس شورای اسلامی نسبت به مصداق دخالت نکنید، ولی توجه به مجلس خبرگان رهبری، جزو کار جامعه مدرسین است.

عضو خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین را افرادی دلسوز خواند که برای مجلس خبرگان افرادی را معرفی می کنند، اظهار داشت: بیش از 80 درصد از کسانی که از سوی جامعه مدرسین معرفی شدند، برای مجلس خبرگان رای آورده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha