جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون نخست وزیر واتیکان

حوزه / معاون نخست وزیر واتیکان در مصاحبه ای درباره آزارهای جنسی کشیشان به کودکان و عکس العمل کلیسا، گفت: کلیسا متوجه این مسئله شد، ولی متاسفانه کمی دیر از خواب بیدار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از روزنامه کوریره دلا سرا چاپ ایتالیا، سر اسقف "آنجلو بچو" معاون نخست وزیر واتیکان در مصاحبه ای درباره آزارهای جنسی کشیشان به کودکان و عکس العمل کلیسا، گفت: کلیسا متوجه این مسئله شد، ولی متاسفانه کمی دیر از خواب بیدار شد.

آنجلو بچو که یکی از نزدیک ترین همکاران پاپ در حکومت بر کلیسا است، افزود: برای من غیر قابل تصور است که کشیشانی توانستند این گونه جنایاتی را علیه کودکان مرتکب شوند، این رفتار قبل از آن که توهین و ضربه ای به خدا باشد، توهین و ضربه به کلیسا و غیر قابل تحمل است.

معاون نخست وزیر واتیکان درباره فیلمی که اخیرا برنده جایزه اسکار شد و درباره آزار جنسی در کلیسا است، افزود: متاسفانه طرز تفکر قدیمی در کلیسا این بود که به جای این که بیشتر متوجه  اینگونه رفتارهای وحشتناک شود، بیشتر به فکر نجات نهاد کلیسا از رسوایی ها بود.

وی در مورد اظهارات پاپ فرانسیس که گفت انتقال محل کار کشیشی که آزار جنسی انجام داده نشانه بی وجدانی اسقف است که باید استعفاء دهد، افزود: قطعا همین طور است از همان زمان بندیکت شانزدهم به وضوح گفته شد که هیچ بهانه ای قابل قبول نیست و قبل از هر چیز حقوق قربانیان و کودکان اولویت دارد. باید فورا اقدام کرد و مسئولین این قبیل اعمال را تحت پیگرد قرار داد، از زمانی که کلیسا متوجه شد در همه جا عکس العمل نشان داد و پاکسازی کرد.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha