جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ زاکزاکی

حوزه/ حجت الاسلام براتی خطاب به تندروها و تفرقه افکنان، گفت: شیخ زکزاکی با انتقال پیام امام خمینی(ره) به مردم نیجریه موجب گرایش میلیونی به شیعه شد، آیا شما با توهین و تفرقه افکنی توانسته اید این گونه باشید؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام براتی، محقق و پژو هشگر حوزوی در میزگرد علمی در همایش «تحجر و اسلام آمریکایی»، در مشهد، به بررسی بخشی از منشور روحانیت پرداخت و تصریح کرد: استکبار همیشه به دنبال حذف حوزه های علمیه از صحنه بوده، ولی به این هدف دست نیافته است.

وی با تاکید بر این که روحانیت که در کنار علم آموزی، مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار را آموخته، افزود: دشمن بعد از نا امیدی از حذف روحانیت از صحنه اجتماع، استراتژی نفوذ در حوزه علمیه را پیگیری کرد تا بین حوزه و مردم فاصله ایجاد کند.

این محقق حوزوی ادامه داد: آنها با ایجاد هاله قداست و از طرفی تفسیر غلط از سیاست و حکومت، به دنبال جدایی حوزه و روحانیت از سیاست بودند و این شبهه را بیان کردند که سیاست آمیخته با دروغ، نیرنگ و... نمی تواند با قداست روحانیت همخوانی داشته باشد.

حجت الاسلام براتی در ادامه با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با تفکر امام و رهبری توانسته پرچمدار توسعه محبت اهل بیت(ع) در دنیا بین شیعه و سنی باشد و این پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این مطلب که نگذاریم مرام و مسلک امام خمینی(ره) مغفول بماند، خطاب به کسانی که مردم را به اختلاف بین مسلمانان دعوت می کنند، گفت: شیخ زکزاکی با انتقال پیام امام خمینی(ره) به مردم نیجریه موجب گرایش میلیونی به شیعه شد، آیا شما با توهین و تفرقه افکنی توانسته اید این گونه باشید؟

وی افزود: آن دسته از ولایتی های بدون ولایت و حجتی های بی حجت، پاسخ دهند که با لعن و نفرین خود چه مقدار مردم را شیعه کرده اند؟

حجت الاسلام براتی افزود: امروز با جامعه ای از اهل سنت در آمریکا مواجهیم که بیش از 100 مسجد ایجاد کرده و با نوشته ای یادآور شده اند که این مسجد مکانی برای آماده کردن مردم به منظور بازگشت مهدی و مسیح(ع) برای ایجاد حکومت صلح جهانی است.

حجت الاسلام براتی با اشاره به این که امروز جامعه اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) ابراز ارادت دارند، اظهار داشت: صدها مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در میان خواهران و برادران سنی برگزار می شود و این نشان دهنده ارادتمندی آنان به اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha