جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مفتی مصر

حوزه / دکتر شوقی علام مفتی مصر روابطی را که بین برادران مسلمان و مسیحی مصری برقرار است ستود و از اظهارات دونالد ترامپ سیاستمدار آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از موضعگیری شخصیت های مختلف دینی در برابر اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ سیاستمدار آمریکایی ، مفتی مصر نیز به جمع منتقدان وی پیوست.

الیوم السابع مصر در همین راستا نوشت: دکتر شوقی علام مفتی مصر در حضور دکتر اندریه زکی رئیس مسیحیت انجیلی مصر با هیئتی از کشیش آمریکایی دیدار کرد. "علام" در این دیدار روابطی را که بین برادران مسلمان و مسیحی مصری برقرار است ستود و از اظهارات دونالد ترامپ سیاستمدار آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

ترامپ در اظهارات خود خواستار ممانعت از هجرت مسلمانان به آمریکا شده بود و خواسته‌ی خود را با واقعه‌ی حمله‌ی سان برناردینو به ایالت کالیفرنیای آمریکا که منجر به مرگ 14 نفر و زخمی شده ده‌ها نفر شده بود، توجیه می کرد!

دکتر القس اندریه زکی هم در این دیدار نقش دارالافتاء مصر را در تحکیم روابط موجود بین فرزندان مصر ستود و تاکید کرد که آینده مسیحیان مصر در گرو وجود مسلمانانی می باشد که اكثريت قاطع جمیعت مصر را تشکیل می دهند و قائل به همزیستی مسالمت آمیز هستند.

همچنین رهبران دو کلیسای امریکایی روابط اسلامی – مسیحی مصر را ستودند و اظهارات"ترامپ" را به طور کامل رد کردند و بر دوستی خود با مسلمانان ساکن ایالات آمریکا و حمایت از آرمان فلسطین و ملت آن تاکید کرده و اشاره کردند که علاوه بر مصر از کشور لبنان و اردن و سرزمین های فلسطینی دیدن خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha