جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن قرآن پژوهی حوزه گفت: برگزاری نکوداشت استاد سید علی اکبر قرشی، صاحب کتاب قاموس قرآن که از قرآن پژوهان گمنام کشور است در دستور کار این انجمن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی پنجشنبه شب در مراسم دهمین مجمع عمومی انجمن قرآن پژوهی گفت: این انجمن از فروردین سال 93 آغاز به کار کرد و با تجربه های دوره های پیشین انجمن اقدام به برگزاری فعالیت های قرآنی، توسعه پژوهش، فعالیت های فرهنگی، انتشار مجلات تخصصی و.... کرد.

بازرش انجمن قرآن پژوهی اظهارکرد: برگزاری سالانه پنج نشست علمی و مجموعا 10 نشست مستقل علمی در دو سال گذشته از جمله فعالیت های این مجموعه بوده است؛ در این دو سال 5 عضوجدید وارد این انجمن تخصصی شده اند.

وی گفت: برگزاری نکوداشت استاد سید علی اکبر قرشی، صاحب کتاب قاموس قرآن که از قرآن پژوهان گمنام کشور است  در دستور کار این انجمن قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی اظهارکرد: با توجه به اینکه مقرر شده بود که دو کرسی نظریه پردازی قرآنی برگزار شود هنوز موفق به برگزاری این دو نشست و کرسی نشده ایم که امیدواریم این دو کرسی نیز برگزار شود.

بازرس انجمن قرآن پژوهی حوزه بیان کرد: تدوین اثری با موضوع اولویت های پژوهشی دانش تفسیر و علوم قرآنی و همچنین کتاب جریان شناسی تفاسیر در دنیای معاصر دو اثری است که امشب رونمایی شد که جلد دوم کتاب اخیر در آینده منتشر می شود.

وی گفت: نشست در بیت علامه طباطبایی و همچنین روستای وصف، از جمله نشست های علمی بود که در بین اعضای این انجمن برگزار شد؛ امضای 5 تفاهم نامه همکاری با نهادهای علمی و شرکت در یک نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه های این انجمن می باشد.

عضو انجمن قرآن پژوهی اظهارکرد: طرح دیگری در این انجمن به تصویب رسیده است که در این زمینه مقرر شده است کتابی در نقد تفکرات انحرافی پیرامون قرآن نگاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha