سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله واعظ طبسی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه درپیامی با تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: آن عالم فقید از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) به شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» پیام تسلیت آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم ربانی و مجاهد سخت کوش حضرت آیت الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

آن عالم فقید از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) به شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری بود.

ایشان با احساس نفرت عیمقى که از رژیم پهلوى در خود احساس مى کرد، خشم و کینه‌اش را به اشکال مختلف ابراز مى نمود و پس از گذشت یکى دوسال از شروع درس در حوزه علمیه با سخنرانى هاى خویش مبارزه اى هدفمند و جهت دار را علیه دستگاه حاکم آن زمان آغاز کرد، تا جایى که چندین بار بخاطر همین سخنرانى‌ها ممنوع المنبر و یا به زندان کشانده شد، مبارزات ایشان تا پیروزى شکوه‌مند انقلاب اسلامى به رهبرى حضرت امام خمینى (ره) ادامه یافت و همیشه یار و یاور اسلام و نظام اسلامى براى خدمت به جامعه اسلامى بود.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جانب حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نماینده معظم له در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و بعد از ارتحال ایشان از طرف حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ایشان تمدید شد.

این جانب این مصیبت جانكاه را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معظم، مردم عزيز و متدین استان های خراسان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات براي آن عالم مجاهد و صبر و اجر جزيل براي بازماندگان مسألت می نمایم.

             مرتضی مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha