چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این رشد علمی حوزه متناسب با رشد جهانی است گفت:امروزه به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی سالانه بیش از هزاران پایان نامه و رساله مقاله پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در محورهای مختلف توسط قلم بدستان و هنرمندان علمی حوزه رقم می خورد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت:  رشد علمی جامعه اسلامی، خصوصا جامعه حوزوی باید متناسب با رشد علمی دنیا و کشور باشد.

وی با اشاره به پیشینه علمی حوزه خاطر نشان ساخت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک نشریه مکتب اسلام در حوزه علمیه قم فعالیت داشت، اما امروزه به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی سالانه بیش از هزاران پایان نامه  و رساله مقاله پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در محورهای مختلف توسط قلم بدستان و هنرمندان علمی حوزه رقم می خورد؛ لذا در چنین فضای علمی دنیا خصوصا دنیای اسلام و محافل علمی این اقتضا را می طلبد که نهاد مدیریتی و اجرایی حوزه های علمیه از قافله علمی دنیا عقب نماند.

استاد حوزه با تاکید بر برگزاری مسابقات علمی  و کتابخوانی برای کارکنان حوزه های علمیه در راستای هم افزایی سطح بینشی و علمی آنها  خاطر نشان ساخت: برگزاری دورهای آموزشی مبنی بر تمامی رده های علمی نیازمند تمامی ارگان ها و نهاد های اجرایی می باشد همانطور که در پنجمین دوره مسابقات کتابخوانی کارکنان حوزه «خطبه همام نهج البلاغه» با توجه به ضرورت در کاربرد اخلاق و تربیت در سیستم مدیریتی و اجرایی به عنوان موضوع اساسی و محوری در مسابقه مطرح شد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان داشت: امروزه مرکز مدیریت  حوزه با چهره های علمی و درخشان حوزوی مواجه است و اگر ساختار و تشکیلات بهرمند از فضایل اخلاقی و تربیتی نباشد نمی تواند به خوبی خطاب کند و در تعامل شایسته دچار نقص و اخلال خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال  خاطرنشان کرد: بنابراین حفظ ارزشهای دینی و اسلامی و احیای معارف اهل بیت(ع) در سیستم اجرایی و مدیریتی حوزه های علمیه می تواند بازتاب بسیار درخشانی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha