جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ادیب یزدی

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله ایازی با حضور علما، اساتید، طلاب و مردم ولایتمدار، جمعه شب در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در این مراسم ابراز داشت: باید ما با یاد حضرت در مسیر آن بزرگوار گام برداریم و سعی داشته باشیم قدر این لحظات را بدانیم، چرا که جلا دهنده عمق وجود آدمی می باشد و گریه بر مقام این بانوی عالم، فضیلت های بسزایی دارد.

وی با اشاره به جایگاه شخصیتی مرحوم آیت الله ایازی، اظهار داشت: ایشان  در طول زندگی با برکت خویش شاگردان زیادی  را تربیت کرد و همواره تمام سرمایه خود را برای دفاع از ولایت به میدان آورد و شوق ایشان در بسیاری از موارد قابل تقدیر بود

سخنران مراسم بیان داشت: باید همیشه و در همه حال، به یاد علما و در صدد زنده نگه داشتن سیره و روش آنان باشیم.  

وی در ادامه افزود: مازندران در طول تاریخ اسلام علما و فضلا بسیاری را تحویل مکتب اهل بیت (ع) داده و این امر به سبب تربیت مادران و پدران با تقوی و متعهد به معارف الهی و اسلامی می باشد. حجت الاسلام  والمسلمین ادیب یزدی در ادامه به  بیان فضایل امام علی علیه السلام  پرداخت و گفت:

علمای شیعه آبروی خاندان پیامبر (ص) را حفظ کردند و با دقت به تاریخ اسلام و رخدادهای آن می توان فهمید علمای شیعه  چه مشکلاتی برای حفظ معارف ناب اسلام متحمل شدند و چه خدمت های برای اسلام کرده اند، همچون حضرت امام خمینی(ره) که تاریخ معاصر مکتب اهل بیت (ع) مدیون این شخصیت بزرگوار می باشند.

وی در ادامه یادآور شد: در میان علما، حقیقتی وجود دارد که به برکت آن، علم به سمت علما هجوم می آورد و آن بصیرت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی افزود: یکی از تفاوت های علمای مکتب اهل بیت ( ع) و برتری آنها با دیگر علما مذاهب در  امر تبعیت از ولایت حضرت علی (ع) و حقانیت فاطمه الزهرا (س) می باشد که این خود بصیرتی می باشد که در روایات متوالی عنوان شده و علمای معاصر مانند سید حسن مدرس و امام خمینی(ره) و شهید اول و شهید ثانی و ... به آن حقیقت اعتقاد راسخ و باور قلبی داشتند.

وی در پایان با بیان برکات وجودی انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: جریان انقلاب و تحقق و ادامه آن بر مبنای بصیرت بوده که بزرگترین واقعه برای ظهورامام زمان( ع) زمینه سازی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: تدوام انقلاب اسلامی با توجه به خدعه ها و نیرنگ های دشمنان نظام و اسلام خیلی سختر شده، بنابراین باید همه هوشیار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha