سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ مرحوم آیت الله طبسی در راه روشنگری آحاد مردم علیه رژیم منحوس وقت مرارت های فراوانی را متحمل شد، ولی هرگز دست از بصیرت افزایی و روشنگری مردم برنداشت و این راه را تا پیروزی انقلاب ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس، در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب و مردم ولایی خراسان، تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه فارس در این پیام آورده: ضایعه در گذشت عبد صالح خدا، عالم وارسته آیت الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی (قدس الله نفسه الزکیه)، موجب تاسف و تالم خاطر گردید.

وی در ادامه پیام خود تشریح کرد: ایشان که دوران طلبگی خود را در محضر بزرگان دین و حضرات آیات عظامی همچون میلانی و میرزاجواد آقا تهرانی درک و کسب فیض نمود، پس از اولین دیدارهایش با نواب صفوی و رهبر معظم انقلاب در دهه30، در راه روشنگری آحاد مردم علیه رژیم منحوس وقت به تشکیل هسته مرکزی فعالیت های انقلاب در مشهد مقدس پرداخت و مبارزات خود را آغاز نمود، هر چند که مرارت های فراوانی را در این راه متحمل شد لیکن دست از بصیرت افزایی و روشنگری مردم برنداشت و این راه را تا پیروزی انقلاب ادامه داد.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: ایشان پس از دریافت حکم تولیت آستان مقدس رضوی از دست مرحوم حضرت امام خمینی(ره)، در این سنگر مهم نیز موفق ظاهر شد و با پی ریزی و تحقق مدیریت موفق اسلامی، ضمن صیانت و حفاظت از موقوفات و نذورات حرم مطهر و قرار دادن آن در مجرای صحیح، توانست تحولی شگرف را در توسعه و اداره حرم به منصه ظهور برساند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha