پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه / شیخ قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: با وجود تمام توطئه هایی که علیه حزب الله انجام گرفته است، حساب بازکردن روی عقب نشینی حزب الله از مقابله با خطر تکفیری ها در سوریه و محکومیت تروریسم سعودی در یمن، توهم محض و به دنبال سراب رفتن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مراسم یادبود شهید عبدالکریم محمد علی حاوی از سوی حزب الله لبنان در حسینیه شهرک شقراء جنوبی این کشور برگزار شد. در این مراسم شماری از روحانیون، رهبران حزب الله، فعالان، شخصیت ها و جمعی از ساکنان آن منطقه حضور داشتند.

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در این مراسم گفت: اسرائیل از قبل موافقت خود را با اقدام عربستان علیه حزب الله برای حمله صهیونیستی جدید به لبنان اعلام کرده بود که با این اقدام عربستان از هم‌پیمانان اسرائیل در هرگونه حمله احتمالی از این نوع به شمار می رود.

وی افزود: ارتباط نزدیک عربستان با اسرائیل ضربه ای بر قلب قومیت عربی و تهدیدی برای لبنان است و در کنار آن جریان 14 مارس خواستار موضع آشکار در روابط سعودی- اسرائیلی است که این مسئله تهدیدی راهبردی برای لبنان به دنبال دارد.

 نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: با وجود تمام توطئه هایی که علیه حزب الله انجام گرفته است، حساب بازکردن روی عقب نشینی حزب الله از مقابله با خطر تکفیری ها در سوریه و محکومیت تروریسم سعودی در یمن، توهم محض و به دنبال سراب رفتن است.

وی تاکید کرد: کسانی که حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریسیتی معرفی کرده و علیه حزب الله تصمیمات تجاوزکارانه می گیرند، دیر یا زود مشخص می شود که اول از همه خود آن ها ضرر می بینند و حزب الله هیچ وقت خسارتی نخواهد دید و اینکه حمله عربستان در محقق ساختن اهدافشان به شکست حتمی خواهد انجامید؛ چراکه ما از آن دسته نیستیم که بر سر کرامت خود چانه زنی کنیم و در برابر سرزنش پادشاهان سر تسلیم فرود آوریم.

شیخ قاووق گفت: عربستان سعودی در وجهه ی ظاهری و موقعیت و نقش خود ضرر و زیان زیادی را متحمل شده که حتی اگر میلیاردها هزینه کند نمی تواند آن را جبران کند و اینکه حمله این نظام به حزب الله بزرگتر از توطئه آن ها در جنگ جولای 2006 که جز پیروزی تاریخی مقاومت را به دنبال نداشت، نیست.

وی تاکید کرد: قومیت عربی که اسرائیل آن را می ستاید یک نوع عربیت دروغین و قلابی است و هیچ ارتباطی با ما ندارد و لذا عربستان سعودی باید از اشتباهاتی که مرتکب شده دست بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha