پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کودکان قرآن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد روش تربیتی ارائه الگوی درست به فرزندان را مهمترین و موثرین راه برای تربیت دینی فرزندان عنوان کرد.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به نقش خانواده در تربیت فرزند، گفت: خانواده بعنوان اولین و موثرترین نهاد ابتدایی در تربیت فرزندان نقش مهمی دارد، چرا که فرزندان با الگوبرداری از رفتار والدین خود راه مناسب و انتخاب صحیح را بر می گزینند.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید با ارتقاء سطح دانش مهارتی خود نسبت به مسائل مذهبی و روز اجتماعی، راه درست رفتار با فرزندان را فرا گیرند افزود: والدین علاوه بر رعایت آموزه های دینی و انجام آنها در سیستم خانه، باید سعی کنند شوق و ذوق این عبادات و فرایض را نیز به گونه ای متناسب با سن فرزندان در وجود آنها نهادینه کنند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان این که والدین نباید با زور و اجبار فرزندان خود را نسبت به انجام فرایض و آموزه های دینی وادار نمایند، تصریح کرد: بیان معارف و آموزه های دینی متناسب با نوع سن و روانشناختی کودکان می تواند راه کاری موثر در گرایش فرزندان به معنویات باشد.

حجت الاسلام شمسی فر نقش مبلغان را نیز در تعمیق و تبیین باورهای دینی در بین نوجوانان و جوانان مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: مبلغان به عنوان پرچمداران اشاعه علوم و معارف اسلامی باید با تمام توان و دانش روز، در جذب جوانان به مساجد،هیات مذهبی و همچنین محافل انس با قرآن تلاش کنند.

وی خلاقیت و نوآوری در بیان مطالب دینی از سوی مبلغان برای نوجوانان و جوانان را عاملی مهم در انتقال و اثرگذاری مفاهیم دینی به این قشر برشمرد و خاطر نشان کرد: مبلغان در این زمینه باید با شرکت در دوره های تربیت دینی ویژه سنین مختلف خود را به دانش و آگاهی های روز برای پاسخگویی به شبهات قشر جوان مجهز نمایند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد رفاقت و صمیمیت مبلغان با نوجوانان و جوانان را نیز از دیگر راه های انتقال مفاهیم الهی و اخلاقی به آنها برشمرد و گفت: بهره گیری از زبانی صمیمی و برخوردی گرم و دوستانه با جامعه هدف، می تواند مبلغان را در انجام رسالت تبلیغی خود موفق نماید.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به این که مبلغان برای خروجی تبلیغ خود در بین جوانان باید از همه جهت برای آنان الگو باشند، یادآور شد: سبک زندگی مبلغان در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی می تواند برای جوانان به عنوان بهترین الگوی عملی برای گرایش آنها به معنویات و گسترش آموزه های اخلاقی در جامعه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha