جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبلغان

حوزه/ نشست هم اندیشی مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران ،حجت الاسلام جعفر طبرسی، در این جلسه با مهم ارزیابی کردن مسأله پژوهش در حوزه، گفت: با تلاش های صورت گرفته، نخستین مرکز مشاوره حوزه علمیه استان نیز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر آغاز به کار کرده است.

وی با بیان این که مشاوره صحیح می تواند مسیر صحیحی را برای رشد و تعالی یک طلبه فراهم کند، افزود: تا پیش از این نیاز مدارس علمیه استان به مشاوران کاملاً احساس می شد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران و اساتید مدارس بیشتر به مسأله مشاوره در میان طلاب توجه کنند و آن را سبک نشمرند، گفت: مشاوره در مسائلی نظیر ازدواج، مباحث طلبگی و مباحث علمی یک ضرورت است که باید در حوزه های علمیه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که با حضور مشاور در مدارس علمیه می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت، افزود: در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که با فعال شدن واحد مشاوره می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

وی بر ضرورت راه اندازی اتاق فکر مشاوره در حوزه علمیه استان تأکید کرد و بیان داشت: این اتاق فکر به منظور تقویت فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه استان راه اندازی خواهد شد.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر برگزاری دوره های مهارت افزایی مشاوره در مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: مشاوران فعال در مدارس باید برای تقویت فعالیت های مشاوره در این کارگاه های مهارت آموزشی شرکت کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha