پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاسخ به شبهات

حوزه/ نشست پژوهشی "پاسخ به شبهات اعتقادی در عرصه بین الملل"، با حضور جمعی از دانش پژوهان موسسه زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام  هادی اسلامی پناه، مرکز آموزش­ های کوتاه مدت المصطفی(ص) ، در ابتدای این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، تصریح کرد: صحبت کردن در رابطه با سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) بسیار سخت بوده، مقام و فضیلت این بانوی با کرامت و دست آوردهای این مقام عظیم الشأن را از جنبه های مختلفی می توان مورد توجه قرار داد.

وی، به مقوله دفاع از حریم ولایت و رسالت توسط حضرت زهرا(سلام الله علیها) اشاره نمود و ابراز داشت: متأسفانه دفاع رسالتی سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) کمتر مورد توجه محافل علمی قرار گرفته است.

مدیر گروه قرآن و معارف اهل بیت(علیهم السلام) مرکز آموزش­ های کوتاه مدت المصطفی(ص) ، خطبه فدکیه را یکی از صور دفاع ولایی حضرت زهرا(سلام الله علیها) عنوان کرد و یادآور شد: انتقادهای حضرت زهرا(س) از مهاجرین و انصار از دیگر مواردی است که ایشان در راستای دفاع از سیره نبوی مورد تاکید قرار می دادند.

وی ضمن تاکید بر تأمل در فرازهای خطبه فدکیه، تصریح کرد: دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) ضمن تمرکز و بزرگ نمایی اشاره کوتاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) نسبت به فدک، برای ممانعت از توجه به فرازهای عمیق این خطبه، با نام نهادن خطبه مبارک ایشان به فدکیه، رنگ دنیایی به درخواست ها و خطاب های حضرت زهرا(س) دادند.

حجت الاسلام اسلامی پناه یادآور شد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) با تبیین احادیث و کلام نبوی(ص) در رابطه با خلافت و امامت مولی الموحدین علی بن ابیطالب(علیه السلام) اصحاب رسول الله(صلی الله علیه و آله)  را مورد خطاب قرار می دادند؛ از مهمترین این خطاب ها می توان به یادآوری واقعه غدیر اشاره نمود.

وی با بیان این که دفاع حضرت زهرا(سلام الله علیها)، از امام علی(علیه السلام)، دفاع از مقام و منزلت الهی امامت و زعامت امور مسلمین بود،تصریح کرد: در حمایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) از امام(ع) هیچ بحثی در رابطه با دفاع از همسر و یا قوم و خویش مطرح نبود.

مدیر گروه قرآن و معارف اهل بیت(علیهم السلام) مرکز آموزش­های کوتاه مدت المصطفی(ص) ، تکلیف گرایی را از مهمترین مولفه های سیره ای اهل بیت(علیهم السلام) عنوان کرد و اذعان داشت: صلح و یا مبارزه اهل بیت(علیهم السلام)، در قالب انجام به تکلیفی که خداوند تبارک و تعالی برای ایشان ترسیم نموده، صورت می پذیرفت.

حجت الاسلام اسلامی پناه در پاسخ به سئوالی در رابطه با قولی که اسلام را دین شمشیر می نامد، با تأکید بر این که هیچ یک از جنگ های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) جهاد اولی نبوده و مسلمانان شروع کننده، جنگ نبودند، اظهار داشت: تمام جنگ های پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، دفاعی بود که ایشان در مقابل دسیسه های شوم و آمادگی های جنگی دشمنان برای مقابله با اسلام؛ انجام دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha