جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر ضرورت اهتمام طلاب به مقاله‌نویسی، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی را پایه اجتهاد دانست و گفت: کار علمی نباید تقلیدی باشد، بلکه باید تحقیقی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در جشنواره علمی، پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با تأکید بر ضرورت اهتمام طلاب به مقاله‌نویسی، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی را پایه اجتهاد دانست و گفت: کار علمی نباید تقلیدی بوده، بلکه باید تحقیقی باشد.

امام‌جمعه اهواز، خطاب به طلاب و پژوهشگران حاضر در مراسم، گفت: همزمان با تحصیل باید به پژوهش هم اهمیت دهید و فعالیت‌های درسی خود را به ‌صورت پژوهش محور دنبال کنید.

وی، با تأکید بر این‌که طلبه باید عالم و خلاق باشد، ابراز داشت: یک طلبه باید چنان توانمند باشد که هرچه از او علم استخراج می‌کنند، علمش تمام نشود، پس توصیه می‌کنم که دست‌به‌ قلم شوید و به کار پژوهشی بپردازید.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های طلبه موفق، مکالمه فصیح به زبان عربی است، اظهار داشت: برای داشتن یک منبر خوب، علاوه بر ظاهری آراسته، باید گویشتان زیبا و نوع مطالب انتخابی نیز جذاب باشد، تا مخاطب مجذوب شما و کلامتان شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha