پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی صافی در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: بنیاد شهید به عنوان حافظ مقام شهدای عزیز باید در همه جا نسبت به اجرای احکام اسلامی و التزام نهادهای گوناگون به مبانی دین، بازخواست‌کننده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر و گرامیداشت روز و مقام شهید و شهادت، اظهارداشتند: اميدوارم پرچمي را که در دست شما قرار داده شده است و آن را برافراشته‌اید، ان‌شاءالله هميشه در اهتزاز باشد و بتوانيد بيشتر از پیش اسباب عظمت اسلام و ايمان و ولايت اهل بيت عليهم‌السّلام و نهادینه‌کردن فرهنگ دينی را فراهم آورید. کار شما بسیار کار بزرگ و مهمّی است و باید قدر این فرصتی که برایتان به دست آمده را بدانید و در جهت حفظ اهداف شهدا اهتمام بیشتری نمایید.

ایشان، با اشاره به سابقه تأسیس بنیاد شهید بیان کردند: از همان ابتدای تشکیل بنیاد شهید، حقیر وارد بودم و خدمت امام رحمة‌الله علیه می‌رسیدم و نسبت به مسائل این سازمان بسیار حساس بودیم که وظائف نسبت به خانواده‌های محترم شهدا به خوبی انجام شود.

حضرت آیت الله صافی در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به هدف اصلی تشکیل این بنیاد افزودند: هدف اصلی تأسیس و تشکیل این بنیاد، دفاع از آرمان‌ها و اهداف والای اسلامی شهدای عزیز و رسیدگی به خانواده‌های محترم این عزیزان بوده است. هدف این بوده که مراقبت شود جهات اسلامي مملکت روز به روز در ترقّي باشد. حفظ مقام شهدا و تکریم آنان، یعنی اینکه برنامه‌های اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر همیشه زنده است و اهداف اسلامی شهدا همیشه مدّ نظر مسئولان خواهد بود.

ایشان، بنیاد شهید را حافظ مقام شهدای عزیز دانسته و گفتند: بنیاد شهید به عنوان حافظ مقام شهدا باید در همه جا نسبت به اجرای احکام اسلامی و التزام نهادهای گوناگون به مبانی دین، طلبکار و بازخواست‌کننده باشد. باید مراقب باشید اگر در جایی نقايصي پیدا شد،‌ شما طلبکار باشيد که چرا اين طور شده است؟ به همه کسانی که در این سازمان کار می‌کنند بگویید که اگر نقایصی و خلاف شرعی در جامعه پیدا شد، طلبکارانه اعتراض کنند که چرا این چنین خلاف اهداف والا و ارزشمند شهدا رفتار می‌َشود. باید بنیاد شهید در خط مقدّم دفاع از تعالیم و معارف نورانی اسلام باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از توصیه‌های خود به مناسبت روز بزرگداشت شهدا بیان داشتند: باید همه به این مسأله توجه داشته باشد که آن چیزی که شهدای عزیز ما برای آن رفتند و جان خود را اهدا نمودند، نگهداری قرآن و احکام خداوند بود. الان هم مردم شریف ما بخصوص خانواده‌های محترم شهدا باید در این راه گام بردارند و تمام همّت خود را در راه ترویج اسلام و احکام نورانی آن مصروف نمایند.

معظّم له در پایان دیدار،‌با طلب علوّ درجات برای شهیدان عزیز گفتند: باید قدردان راه این شهیدان باشیم و بدانیم که تکریم واقعی شهیدان، در زنده‌نگهداشتن اهداف آنان در حفظ احکام و حدود الهی در جامعه است. بدانید اگر هدفتان این باشد، حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از شما خوشنود و از همه بیشتر خوشحال خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha