جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: مبلغان ديني موظفند از منظر دين مبين اسلام به تبيين اهميت درخت و درختكاري و لزوم حفاظت از آن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت درختکاری در اسلام اظهار داشت: اصولاً درختان، هر يك به تنهايي آيتي هستند كه قدرت و توانايي خداوند را در برابر چشم هر بيننده‌اي به نمايش مي‌گذارند و هر بخش از اين آفرينش عجيب و زيباي خداوند، دفتري عظيم از معرفت خداوند بزرگ است.

وی افزود: جنگل‌ها و درختان به عنوان يكي از مهم‌ترين سامانه‌هاي حيات بخش بشر، جايگاه انكارناپذيري در تأمين رفاه، آسايش و سعادتمندي جوامع بشري دارند و وجود ارزش‌هاي متعدّد و متنوّع اقتصادي، زيست و محيطي در پيكره اين منابع ارزشمند الهي، تكيه‌گاه مطمئن و استواري براي تداوم و ارتقاي زيست موجودات زنده، به‌ويژه انسان و متضمن شكوفايي حيات جوامع بشري و توسعه پايدار است.

حجت الاسلام رنجبری خاطرنشان کرد: متأسفانه همه ساله سطوح بسيار زيادي از جنگل‌هاي دنيا بر اثر عوامل متعدّد از جمله بهره‌برداري غير اصولي و افرط نابود مي‌شود.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: حفاظت از درختان جنگلي كه جزء انفال و ثروت‌هاي عمومي محسوب مي شود، از حساسيت بيش‌تري برخوردار است، در قرآن كريم سوره‌اي  به نام «انفال» نامگذاري شده است كه يكي از مصاديق بارز انفال جنگل‌ها و مراتع است و جنگل علاوه بر پاكيزگي هوا و زيبايي محيط، در كاهش بلاياي طبيعي و كنترل آبهاي زيرزميني نقش بسيار موثري به عهده دارد.

وی بیان داشت: مبلغان ديني موظفند از منظر دين مبين اسلام به تبيين اهميت درخت و درختكاري و لزوم حفاظت از آن بپردازند و دست اندركاران مسائل محيط زيست و منابع طبيعي نيز وظيفه دارند اهميت حفظ منابع طبيعي را براي مردم بازگو کرده و راه‌هاي توسعه منابع طبيعي و حفظ آن در مقابل خطرات را براي مردم بازگو کنند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha