چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بصیرت

حوزه/ «کمیته روشنگری» بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به بصیرت افزایی میان آحاد و اقشار جامعه، در مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) اهواز تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تشکیل کمیته روشنگری در این مدرسه علمیه، اظهار داشت: «کمیته روشنگری» بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به بصیرت افزایی میان آحاد و اقشار جامعه، در مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) اهواز تشکیل شده است.

وی بابیان این‌که «کمیته روشنگری» متشکل از اساتید و مسئولان حوزه، راه‌اندازی شده، تصریح کرد: ازآنجایی‌که طبق فرمایش صریح  رهبری می‌بایست نخبگان و حوزویان به مردم گویای مسائل و حقایقی باشند و بصیرت افزایی کنند، هیئتی متشکل از اساتید، مدیران و نخبگان حوزوی در اتاق فکر مدرسه علمیه تشکیل و برنامه‌های این کمیته در آنجا تدوین شد.

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به اهم فعالیت‌های این کمیته، گفت: اعزام مبلغ در ایام تبلیغی و مناسبتی سال، روشنگری برای طیف حزب‌الله با دعوت از کارشناسان برتر کشوری، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و راه‌اندازی گعده‌های سیاسی در مدرسه علمیه، بخشی از فعالیت‌های کمیته روشنگری است که إن شاءالله سال‌به‌سال به فعالیت‌های این کمیته اضافه خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در خصوص اعزام مبلغ به نقاط تبلیغی، اذعان داشت: حضور مبلغین و طلاب در برخی نقاط تبلیغی و سخن گفتن پیرامون برخی موضوعات تأثیر بسزایی در شاکله فکری مردم دارد و با بصیرت افزایی میان آنها، می‌توان از ورود شبهات آلوده و منحرف که توسط برخی دشمنان داخلی و خارجی تزریق می‌شود، جلوگیری نمود.

وی استفاده از شیوه تاریخی برای بیان برخی حقایق را یکی از راه‌های خوب اقناع کردن مردم مطرح کرد و گفت: می‌بایست برای بیان برخی مطالب، از شیوه تطبیق تاریخی استفاده نمود، به‌طوری‌که طلاب با تطبیق رویدادهای تاریخ اسلام، با زمان کنونی، خط صحیح را از خط بطلان به مردم نشان داد.

حجت‌الاسلام موسوی، هدف اصلی «کمیته روشنگری» را شناساندن دشمن اصلی اسلام، یعنی آمریکا و اسراییل به مردم خواند و اظهار داشت: اتاق فکر کمیته روشنگری، هدف اصلی و مبنای برنامه‌های خویش را ترویج روحیه استکبارستیزی مطرح نموده و امید است با اقدامات مؤثری که طلاب در این زمینه انجام می‌دهند، شاهد گسترش این روحیه در سراسر کشور و حتی منطقه باشیم.

این استاد حوزه علمیه، روشنگری میان طیف حزب‌اللهی جامعه را یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های «کمیته روشنگری» عنوان کرد و گفت: در این راستا، با جمع‌آوری روزنامه‌های گوناگون با گرایش‌های مختلف و همچنین تطبیق و تحلیل آنها، می‌توانیم مغز متفکر جریان روزنامه‌های زنجیره‌ای را شناسایی و به برخی اهداف آنها پی برد.

وی با شرح برنامه «دعوت از اساتید خبره کشوری و برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی»، اظهار داشت: در این جلسات سیاسی، شخصیت‌هایی همچون حجج‌اسلام‌والمسلمین طائب، پناهیان و شریعتمداری را دعوت کرده و یا طلاب را دعوت به شرکت برای حضور در این جلسات می‌کنیم.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در خصوص «گعده‌های طلبگی سیاسی»، گفت: برای این مهم، طلاب را به گروه‌های 10 نفره تقسیم‌بندی کرده و در این گروه‌ها، مباحث روز سیاسی به‌نقد گذاشته‌شده و تحلیل و بررسی‌هایی پیرامون موضعی واحد مطرح می‌شود تا پس از نتیجه‌گیری نهایی، مباحثی جهت ارائه به مردم مشخص شوند تا یک روشنگری در فضای جامعه آغاز شود.

 حجت‌الاسلام موسوی، در پایان با اشاره به آینده این کمیته روشنگری، اظهار داشت: اگر طلاب و روحانیون اهتمام جدی به این طرح داشته باشند، قطعاً این برنامه استمرار خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha