پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در حوزه فرهنگ نباید از ابزارهای غیر رقابتی استفاده کنیم، بلکه برای مقابله با تهاجمات باید از همان ابزاری که دشمن استفاده می کند، استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در نشست پایان سال خود با خبرنگاران اظهار کرد: ترسیم افق 1404 از مهم ترین برنامه های این اداره است.

وی افزود: کارهای مهمی نیز در این زمینه انجام شده بود و به این نتیجه رسیدیم که از هنرمندان عرصه های مختلف نظرات کارشناسی را جمع آوری کنیم و امیدواریم تا پایان خرداد بتوانیم چشم انداز نهایی را تدوین کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در بحث فرهنگ با دو مقوله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مواجه هستیم که هر دو زیرکانه انجام می شود و به همین دلیل برنامه ریزی برای آن باید هوشمند و زیرکانه باشد و اگر برنامه مدونی نداشته باشیم و وضع موجود را نشناسیم نمی توانیم به اهداف از پیش تعیین شده خود برسیم.

وی ادامه داد: اگر ما اعتقاد داریم که تمدن تغییر یافته است، تدین ما نیز که در اصول یکی است باید در الگوهای خود تغییر کند و این را باید به دغدغه برای خود تبدیل کنیم.

حجت الاسلام ارزانی بیان کرد: عشق به سنت و ارزش های ملی و مذهبی شرط لازم است، اما شرط کافی نیست؛ چراکه نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم دارد.

وی ابراز داشت: در حوزه فرهنگ از ابزارهای غیر رقابتی نباید استفاده کنیم و گاهی می بینیم دشمن برای مقابله با ما از عرصه های مختلف استفاده می کنند؛ ما با تحریم آن ابزار نمی توانیم این مسئله را حل کنیم بلکه برای مقابله باید از همان ابزاری که دشمن استفاده می کند ما نیز استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که در حوزه محصولات فرهنگی، طبقه بندی آنها یکی از کارهای ماست، گفت: در حوزه ارزش ها باید به زنجیره ارز شها توجه داشت و نمی شود در تولید قوی کار کنیم، اما در توزیع ضعیف باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: ما در بخش فرهنگی و مطبوعاتی 8 حوزه خاص داریم که حوزه نخست کتاب و کتاب خوانی است و در سال 94 برگزاری نمایشگاه کتاب را داشتیم که با استقبال دستگاه های مختلف مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 17 هزار جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی به دستگاه ها و افراد ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha