جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با رئیس مرکز خدمات

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: روستاها و شهرهای ما نیازمند حضور روحانیون هستند و باید از هجرت روحانیون از قم حمایت شود، نه اینکه مانعی برای این هجرت ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»»، حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی امروز در دیدرا با رئیس و مسئولین مرکز خدمات با بیان این که کسانی که برای تبلیغ به روستاها و شهرهای مختلف کشور می‌روند، باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: روستاها و شهرهای ما نیازمند حضور روحانیون هستند و باید از هجرت طلاب از قم حمایت شود نه اینکه مانعی برای این هجرت ایجاد کنیم.
وی قطع شهریه روحانیونی که از قم هجرت می‌کنند را یکی از این موانع عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل باید یک ارتباط خوبی بین مراجع و مراکز حوزوی ایجاد شود و در این شرایط هر آنچه شورای عالی تصمیم بگیرد ما آن را انجام خواهیم داد.
نماینده آیت الله العظمی سیستانی با اشاره به خاطره‌ای از آیت الله سیستانی بیان کرد: آیت الله سیستانی ‌فرمودند بزرگان و علما نه با علم بلکه با اخلاق، برخورد و عملکرد خود مردم را وابسته می‌کنند.
وی ابراز داشت: کیفیت برخورد در جذب مردم بسیار مهم است و ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات خود را با برخورد مناسب حل کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان اینکه علاوه بر تخصص و تعهد مدیریت صحیح نیز برای موفقیت کشور لازم است، گفت: داشتن یک روش منظم و سیستماتیک موجب می‌شود بسیاری از مشکلات ما حل شود.
وی بیان کرد: بسیاری از مراکز علمی در کشورهای پیشرفته پر از ایرانی‌های نابغه است که متأسفانه وقتی این افراد نابغه وارد کشور می‌شوند، نه تنها از آنها حمایت صورت نمی گیرد، بلکه با مشکلات متعددی رو به رو می شوند.
نماینده آیت الله العظمی سیستانی عنوان کرد: نیروهای بسیار نابغه و فعالی در ایران وجود دارد که می‌توانند با مدیریت مناسب کشور را به شکوفایی برسانند، ولی دشمنان سعی می‌کنند به گونه ای وانمود کنند که ما نمی‌توانیم.
وی با اشاره به این که اختلاف‌نظرها نباید به درگیری و تنش تبدیل شود، گفت: ما امکانات و بستر مناسبی در کشور داریم و اگر در کنار یکدیگر باشیم و در مسائل کوچک درگیر نشویم می‌توانیم به موفقیت های بزرگی دست یابیم.
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) ادامه داد: امام حسین (ع) می‌فرمایند "إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فتجوزُوا النِّعَم؛" "نیازهای مردم به شما، از نعمت‌های خداوند بر شماست؛ پس از نعمت‌ها ملول نشوید [و آنها را برآورده سازید] وگرنه از دست می‌روند."
وی با بیان اینکه پست‌ها و خدمات دارای رتبه هستند، تصریح کرد: جایگاهی که مردم به آن شخص احتیاج پیدا می‌کنند به آسانی به دست نیامده است و این افراد ترفیع درجه یافته‌اند که به این مرحله رسیده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز خدمات گفت: شما در جایگاهی هستید که هر قدمی بر می‌دارید برای کمک به دیگران و همنوعانتان است و اگر این خدمت همراه با قصد قربت باشد آثار معنوی خود را خواهد داشت.

 انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha