چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با نماینده ‌آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه کمبود روحانی در مناطق مختلف کشور یکی از دغدغه‌های اصلی علما و روحانیون در این مناطق است، ابراز داشت: علمای شهرهای مختلف مخصوصاً در استان‌های مرزی از ما درخواست کردند که این مشکلات را خدمت بزرگان حوزه مطرح کنیم تا برای این مشکل چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی  امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله  العظمی سیستانی با بیان اینکه دیانت مردم به روحانیت بستگی دارد، گفت: روحانیت یک مجموعه مؤثر و راهبردی است و باید بیش از این در جهت حمایت ازقشرقدم برداشت.
وی با اشاره به اینکه استقلال ایران و هر کشور اسلامی به استقلال روحانیت بستگی دارد، افزود: روحانیت دین مردم را ارتقا می‌دهد و اگر دین مردم ارتقا پیدا کرد و تقویت شد مقاومت، صبر و حفظ استقلال و دین مردم بیشتر می شود.
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه عقبه اسلامیت نظام روحانیت است، بیان کرد: با توجه به مخاطراتی که مردم ایران دارند و تهدیداتی که توسط دشمنان صورت می‌گیرد، حضور و نقش روحانیت بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما این بود که باز تعریفی از مأموریت مرکز خدمات داشته باشیم، ادامه داد: تعریف ما از مرکز خدمات این است که این مرکز مجموعه‌ای برای کمک به انجام بهتر رسالت‌ روحانیت است و هدف ما تنها حمایت از یک صنف نیست، بلکه حمایت و پشتیبانی از مأموریت روحانیت است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: خدمات مرکز خدمات، متناسب با اهداف حوزه است و لذا خدمات طبقه بندی شده است و بنا نیست که خدماتی که به طلبه‌ای که وارد حوزه شده با استادی که سال‌ها برای حوزه زحمت کشیده است یکسان باشد.
وی حمایت از طلاب مناطق محروم، خانواده طلاب، تکریم از معمرین، تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب، سنجش سلامت اساتید و طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه و برگزاری کارگاه پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های جوان را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.
رئیس مرکز خدمات به طرح جامع مسکن مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای مهم این طرح عدم تمرکز مسکن طلاب در شهر قم است تا زمینه هجرت طلاب را از قم فراهم کند.
وی بیان کرد: مرکز خدمات اهتمام ویژه به ساخت مسکن برای طلاب و روحانیون در مناطق مختلف کشور دارد و علاوه بر مرکز استان سعی شده است برای سایر طلاب در روستاها و شهرهای کوچک نیز مسکن ساخته شود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برنامه‌های معاونت سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: در تأمین اجتماعی بحث بیمه تکمیلی طلاب را پیگیری کردیم و الحمدالله طلاب و روحانیون سراسر کشور از روال کریمانه و عادلانه‌ای از نظر بیمه تکمیلی برخوردارند.
وی ادامه داد: بحث تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون سراسر کشور از سال 91 آغاز شد و در آن سال از 12 هزار فرزند ممتاز تجلیل به عمل آمد و امسال تعداد ممتازین تحصیلی با رشدی فزاینده رو به رو بود و در همایش امسال از نزدیک به 32 هزار نفر تجلیل به عمل می آید.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: در کنار همایش ویژه فرزندان ممتاز مراسمی مخصوص والدین برگزار می‌شود و در این جلسات با دعوت از اساتید متخصص، مسائلی برای تربیت صحیح فرزندان آموزش داده می‌شود که تأثیر بسیار خوبی برای کاهش برخی از مشکلات خانوادگی داشته است.
وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس و مسئولین مرکز خدمات گفت: در این طرح مسئولین مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه سطح استان با مدیران، معاونین ، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و با مشکلات آنها آشنا می‌شوند و همچنین از اساتید و ممتازین این مدارس تجلیل می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه کمبود روحانی در مناطق مختلف کشور یکی از دغدغه‌های اصلی علما و روحانیون در این مناطق است، ابراز داشت: علمای شهرهای مختلف مخصوصاً در استان‌های مرزی از ما درخواست کردند که این مشکلات را خدمت بزرگان حوزه مطرح کنیم تا برای این مشکل چاره اندیشی شود.
وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی روستاهایی وجود دارند که با توجه به اینکه 90 درصد روستا شیعه هستند از حضور روحانی محرومند در حالی که 10 درصد اهل تسنن روستا دارای روحانی هستند.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: قطع شدن شهریه روحانیونی که برای تبلیغ به روستاها و شهرها می‌روند یکی از موانع هجرت طلاب از قم است که باید برای حل این مشکل یک هم فکری بین مراجع و شورای عالی حوزه صورت گیرد.
وی ابراز داشت: باید شرایطی فراهم شود که طلابی که در مناطق مختلف مستقر می‌شوند امتیازی برای آنها در نظر گرفته شود نه اینکه مانعی برای هجرت آنها درست شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha