جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ ما طمعی نسبت به خاک عراق و سوریه نداریم بلکه اعتقاد داریم جنگ سوریه جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی با ماست و آن‌هایی که در عراق و سوریه تروریست داعشی تربیت می‌‎کنند، با جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله محسن اراکی، رئیس مجمع تقریب ومذاهب اسلامی  در نشست هم اندیشی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که از سوی حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد، گفت: جریان نفاق از به پیروزی رسیدن مومنان ناراحت می شوند ودر آن شک وتردید به میان می آورند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: خصوصیات منافقان ادعای داشتن ایمان به خداوند متعال ورسول گرامی اسلام (ص) است، اما در عمل نافرمانی خدا ورسولش را می کنند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی کارهای خداوند دارای حساب و کتاب می باشد و اگر آنان طبق عین ریشه حاکم بر جهان طبیعت عمل کند، می تواند پیوند محکمی با این جهان برقرار نماید.

آیت الله اراکی با این توضیح که، این جهان فرمانروا دارد و فرمانروای این مملکت خداوند متعال است و این ملک ملک الهی است و خداوند فرمانروا است، به تفاوت این جهان با غرب اشاره کرد و عنوان داشت: نظام غرب خود را فرمانروای جهان می داند وما خداوند را فرمانروا می دانیم وکسی که از این نظام (دیدگاه ) تبعیت نماید از خداوند تبعیت نموده است.

این استاد حوزه، به  خصوصیات نظام  غرب پرداخت واظهارداشت: نظام غرب  تهی سازی از درون وبیرون را برنامه کلی خود قرار می دهد وانسان را تهی می کند  لذااگر این نظام در کشوری اجرا شود  در این صورت آن کشور به عقب ماندگی از نظام جهان مبتلا می گردد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تا هویت بشر تهی نشود در اختیار مستکبران قرار نمی گیرد، اظهار داشت: اگر بشر بخواهد در سیستم حاکم جهان زندگی کند هویتش یک هویت منطقی و پیوند دار با نظام افرینش می شود که نظام افرینش با وی همکاری می کند و آسمان نعمات خود را بر وی فرو می فرستند زمین نیز برای او شکوفا می شود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دو چالش بسیار بزرگ در برابر اسلام ناب محمدی(ص) و تشیع علوی(ع) هستند، اظهار داشت: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی از مهمترین مباحث حال حاضر هستند که باید به دقت به آن پرداخته شود و می توان گفت صحنه نبرد نرم ما در این جبهه است.

وی افزود: در گذشته نبرد سخت داشتیم الان نیز به شکلی این نبرد سخت بازسازی شده و در حال انجام است؛ اما آنچه این نبرد سخت را اکنون شعله ور کرده همین جبهه نرم است که در برابر اسلام ناب محمدی(ص) و تشیع علوی(ع) قرار گرفته است.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم حاکمیت اسلام را در منطقه تأمین کنیم باید در سوریه نیز حضور داشته باشیم و بجنگیم و دنیا باید بداند که ما طمعی نسبت به خاک عراق و سوریه نداریم؛ بلکه اعتقاد داریم جنگ سوریه جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی با ماست و آن‌هایی که در عراق و سوریه تروریست داعشی تربیت می‌کنند، با جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: اگر ما در سوریه و عراق با داعش مبارزه نکنیم، چند صباح دیگر داعش سر از تهران سر در می‌آورد و ما دست آن‌ها را خوانده‌ایم.

لازم به ذکر است : در پایان این نشست، از خانواده طلبه شهید حجت اسدی تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha