پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، نه تنها کمکی به رشد اقتصادی کشور نکرده، بلکه به ایجاد اختلاف طبقاتی بیش از پیش دامن زده و باید برای آن فکری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله دری نجف آبادی، عصر امروز در اجلاس نوزدهم خبرگان رهبری، با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت:  حضور پرشور مردم در این دو عرصه مهم موجب تقویت نظام و رهبری معظم انقلاب شد که قابل تقدیر و شکر گزاری است .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سپس به موضوع اقتصاد پرداخت و با اشاره به برنامه های توسعه ای، به تبیین عناصر و مولفه های موفقیت و تحقق اهداف توسعه پرداخت و گفت: اقتصاد کشور برای رسیدن به رونق و در راستای اجرای سند چشم انداز 1404 ، نیازمند جدا شدن از درآمد های نفتی می باشد و تا زمانی که این نگاه فعلی بر نظام اقتصادی و اداری حاکم باشد، نمی توانیم به تحقق سند چشم انداز خوش بین باشیم؛ لذا بحث بهره وری و عملی کردن آن نیازمند اصلاح نگاه به مقوله فرهنگ کار و تلاش است .

وی همچنین "عزم و اراده ملی، فراگیر و همگانی برای تحقق فرهنگ سازی کار و اشتغال"، "فعالیت سالم و افزایش راندمان نیروی کار"، "توسعه فرهنگ کار، تولید و تلاش و مجاهدت"، "سازماندهی نیروها و کادر سازی برای تحقق و تسهیل امر تولید و سرمایه گذاری"، "به کارگیری مدیران دلسوز، متعهد، کاردان و کارآمد"، "گسترش فرهنگ قناعت و صرفه جویی و کاهش مصرف به ویژه در مصرف آب، انرژی و مواد غذایی" را از مولفه های شکوفایی اقتصادی برشمرد.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: اولویت بندی در تخصیص سرمایه ها، صنایع و کارهای عمرانی، اجرای صحیح اصل 44 در دو فاز واگذاری ها و سرمایه گذاری های جدید، تعادل در واردات و صادرات غیر نفتی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش کشاوری از جمله آبیاری قطره ای و اجرای طرح طوبی می تواند در رونق اقتصادی کشور بسیار موثر باشد.

 عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به موضوع خصوصی سازی و تخلفاتی که در عمل رخ داده، اشاره کرد و گفت: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، نه تنها کمکی به رشد اقتصادی کشور نکرده، بلکه به ایجاد اختلاف طبقاتی بیش از پیش دامن زده و باید برای آن فکری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین از حجم نامتناسب واردات و صادرات اشاره و از واردات بی رویه و صادرات غیر کارشناسی کالاها انتقاد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه رحلت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت و به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای به عهده گرفتن تولیت آستان قدس رضوی تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha