پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حیدری - عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان از جایگاه مردمی کم نظیر وهم چنین از وجاهت قانونی بی بدیل که پشتوانه خیمه اصلی نظام و انقلاب می باشد، برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازتهران، حجت الاسلام و المسلمین حیدری عصر امروزدر سخنرانی پیش از دستور اجلاسیه خبرگان رهبری  با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ارتحال آیت الله واعظ طبسی، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی  را به عنوان تولیت آستان قدس رضوی تبریک گفت.

 وی در ادامه، پیرامون ظرفیت های مجلس خبرگان افزود: این مجلس از ظرفیت های نهفته و نانوشته ای برخوردار است که در مقام حدوث و مراقبت از شرایط لازم استمرار ولایت در مقام بقاء، رسالت اصلی آن به شمار می رود. اما این مجلس ظرفیت های دیگری دارد؛ چرا که از جایگاه مردمی کم نظیر و از سوی دیگر از وجاهت قانونی بی بدیل که پشتوانه خیمه اصلی نظام و انقلاب می باشد؛ برخوردار است.

 این عضو مجلس خبرگان افزود: این مجلس می تواند بهترین حلقه وصل و پل ارتباطی بین جمهور مردم و دستگاه های نظام باشد به علاوه که می تواند صدای رسای مردم برای انتقال آمال و آلام آنها به مسؤولین و روشنگر مناسب در جهت تبیین تنگناها و محدودیت هایی که مسؤولین با آن مواجهند باشند. بدیهی است در صورت روشن شدن مردم نسبت به تنگناها، میزان مقاومت آنان در برابر مشکلات افزایش می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری آل کثیر، ادامه داد: استمرار مشروعیت مدیران در جامعه اسلامی بر پیروی از راهبردهای ولی فقیه و نفی مشروعیت شرعی آنان در صورت تمرد از آن راهبردها می باشد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان درباره برکات و چالش های طرح رهبری انقلاب برای توسعه کشاورزی در استان خوزستان گفت: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به خوزستان در سال 1375 طرح معروف به 550 هزار هکتاری و توسعه کشاورزی در این استان دستور فرمودند. این طرح که شامل تسطیح اراضی غیر مسطح، زهکشی زمین ها و رساندن آب به زمین های دیم می شد چنانچه ایجاد و نیمی از محصولات غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کند. اما تا سال 92 فقط 17% آن طرح پیاده شد.

وی در پایان از مشکلات آب استان نیز سخن گفت و از مسئولین دولتی خواست طبق مصوبه شورای عالی آب کشور عمل کنند تا طرح رهبر انقلاب در خوزستان دچار چالش نگردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha