جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار نمایندگان مجلس قم با آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرزای گفتند: مسئله اقتصاد نباید باعث شود دیگر مباحث مانند، فرهنگ به حاشیه برود؛ اهمیت فرهنگ کمتر از اقتصاد نیست؛ اگر فرهنگ درست شود باقی مسائل هم درست خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار دوتن از منتخبین مردم قم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتخابات مهمی را پشت سر گذاشتیم و برخلاف اینکه بعضی ها نگران بودند، بایدگفت جای هیچ گونه نگرانی نیست، گفتند: معتقدم مجلس آینده بهتر از گذشته خواهد بود، افراد با اعتدال و انسجام بیشتر، می توانند فعالیت کنند.

 مردم مجلس مقتدر می خواهند

این مرجع تقلید افزودند: مردم وظیفه خود را در انتخابات انجام دادند و مجلس خوبی فراهم شد و مردم  مجلس مقتدر می خواهند.

ایشان بیان داشتند: این انتخاب عطیه الهی بود که بدون هیچ گونه مشکلی و عوارضی در ایران اتفاق افتاد و حضور 61 درصدی مردم دهان جبهه استکبار و ایادی آنها را بست و مشکت محکمی بر دهان آنها بود و دیگر نمی توانند انتخابات را زیر سؤال ببرند و باید بر این عطیه  الهی شکر گزار بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرزای بیان داشتند: معتقدم اختلافات فکری که بین دو حزب اصلاح  طلب و اصول گرا وجود دارد در  مسائل کلی مانند حفظ نظام، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود ندارد؛ می توان مجلس را برای برطرف کردن مشکلات هماهنگ کرد.

منتخبین مردم به فکر اقتصاد و فرهنگ جامعه باشند

این مرجع تقلید در توصیه به نمایندگان مجلس افزودند: باید منتخبین مردم به فکر اقتصاد و فرهنگ جامعه باشند؛ در مشکلات اقتصادی وارث میراث خوبی از دولت سابق نیستیم، نمونه همین مسئله یارانه است؛ به چه دلیل 70 میلیون نفر باید یارانه بگیرند.

ایشان بیان داشتند: اگر تا کنون به خاطر انتخابات مصلحت نبود در مورد یارانه حرفی زده شود، الان باید سخن گفت؛ یک سوم و دو سوم نیازمند یارانه اند؛ یارانه دست و بال دولت را بسته است و بی دلیل به افرادی که نیازمند نیستند، یارانه داده می شود.

معظم له گفتند: روز اول خدمت رهبری انقلاب گفتم، یک سوم نیاز بیشتر به یارانه ندارند؛ باید مسئله یارانه اصلاح شود و نمایندگان مردم در این مسئله می توانند تاثیرگذار باشند، نیاز به عزم جدی و الهی و جراحی است.

اگر فرهنگ درست شود باقی مسائل هم درست خواهد شد

حضرت آیت الله مکارم شیرزای بیان داشتند: مسئله اقتصاد نباید باعث شود دیگر مباحث مانندفرهنگ به حاشیه رود؛  اهمیت فرهنگ کمتر از اقتصاد نیست؛ اگر فرهنگ درست شود باقی مسائل هم درست خواهد شد.

این مرجع تقلید افزودند: نمایندگان قم باید توجه بیشتری به مسئله فرهنگ کنند چون قم از اهمیت خاصی به دلیل حضور حضرت معصومه(س)، حوزه و مراجع برخوردار است و به همین دلیل انتظارات از نمایندگان قم بسیار بالا است.

ایشان بیان داشتند: مسئله سوم دشمنان خارجی است باید عزم را جزم کرد تا در مقابل دشمنان به وحدت و انسجام قوی رسید؛ زمانی که شورای همکاری خلیح فارس اقدام به تصمیم مضحک می گیرد و حزب الله را تروریسم خطاب می کند، این وضعیت جهان اسلام است.

اگرحزب الله نبود دولتی از عرب وجود نداشت

معظم له  خطاب  به شورای همکاری خلیح فارس گفتند: باید به آنها گفت چه کسی تروریست است، حزب الله افتخار و بزرگترین فخر سران عرب است،  اگرحزب الله نبود دولتی از عرب وجود نداشت، این سخنانی که این افراد می زنند به تحریک غرب و اسرائیل است.

حضرت آیت الله مکارم شیرزای بیان داشتند: ایمان و تکیه به خدا باید مهمترین تکیه گاه نمایندگان باشد چون انقلاب در سایه همین ایمان و اسلام به اقتدار در سطح منطقه رسید و باید این اقتدار را حفظ کرد.

این مرجع تقلید افزودند: باید نمایندگان قم فکری برای شهر قم کنند، مشکلاتی در شهر وجود دارد می شود با وحدت و انسجام این مشکلات را کاهش داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha