سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز از برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم، در روز ۲۱ اسفندماه، با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی خبر داد.

 حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی مدافع حرم، اظهار داشت: امروز با توجه به شرایط موجود در جامعه، یکی از ضرورت‌های مهم، پاسداشت خون شهدا، به‌ویژه شهدای روحانی است که مدیریت مدرسه امام خمینی(ره) اهواز، در این راستا، اقدام به برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس کرده است.

وی برگزاری یادواره شهدای روحانی اهواز را یکی از برنامه‌های مستمر سالیانه مدرسه خواند و تصریح کرد: با اضافه شدن تعداد شهدای روحانی اهواز، یعنی همان‌هایی که در نبرد حق علیه باطل در سوریه و عراق به شهادت رسیده‌اند، تصمیم گرفتیم، تا در سال جاری، برنامه‌ای باشکوه و گسترده با حضور طلاب، روحانیون، علما و سایر عموم مردم برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام قربانی، با اشاره به زمان و مکان برگزاری یادواره شهدا، تصریح کرد: قرار بود این یادواره شهدا، روز شنبه 22  اسفندماه جاری برگزار شود، اما به دلیل برخی مشکلات، زمان برگزاری آن یک روز جلو افتاد و إن شاءالله صبح جمعه، ساعت 9 در مسجد اعظم اهواز با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با تأکید بر برگزاری مؤثر یادواره‌های شهدا، اذعان داشت: باید فضای روحیه مبارزه و جهاد با نفس در یادواره‌ها تبیین و عملیاتی شود تا إن شاءالله این روحیه میان حوزویان باقی بماند.

حجت‌الاسلام قربانی، در پایان به کارکردهای یادواره‌های شهدا اشاره کرد و گفت: اخلاص، از خودگذشتگی و بصیرت روزافزون شهدا، یکی از ویژگی‌های مهم است که باید مسئولان برگزاری یادواره شهدا، به این نکات توجه بیش از پیش داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha