پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهیان نور

حوزه/ کاروان پیاده‌روی ۵ هزار نفری "در مسیر عرشیان" توسط جمعی از جوانان فعال دانشجویی به سرپرستی طلاب و روحانیون اهوازی راه‌اندازی شده و هر ساله مسیر اهواز تا یادمان شهدای گمنام شلمچه را طی می کنند.

حجت‌الاسلام محمدصادق عیدی، مسئول کاروان پیاده‌روی "در مسیر عرشیان" (مسیر اهواز تا یادمان شهدای گمنام شلمچه)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ششمین سال برگزاری این طرح، اظهار داشت: در سال جاری تصمیم داریم علاوه بر 5 هزار نفری که سالیانه در این کاروان ثبت‌نام می‌کنند، حرکت‌های خانوادگی و مردمی هم راه‌اندازی کنیم.

وی بابیان این‌ که شرکت‌کنندگان کاروان در مسیر عرشیان، 60 درصد از قشر دانشجو و مابقی عموم مردم هستند، بیان داشت: علاوه بر دانشجویان، دانش آموزان و سایر اقشار مختلف جامعه در این حرکت عظیم شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عیدی، با اشاره به محل ثبت‌نام کاروان در مسیر عرشیان، گفت: محل ثبت‌نام به‌ صورت مرکزی در مجتمع فرهنگی تربیتی عرشیان واقع در اهواز، نادری، خیابان خوانساری صورت می‌گیرد، اما علاوه بر آن کلیه پایگاه‌های بسیج دانشجویی سراسر استان نیز مجوز ثبت‌نام برای حضور مردم در این حرکت را دارا می‌باشند.

زمان شروع حرکت

وی با اشاره به زمان آغاز کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان افزود: پیاده‌روی سطح شهر کاروان در مسیر عرشیان، روز جمعه، 21 اسفندماه، ساعت 7 صبح از مقابل حوزه علمیه اهواز آغاز و تا گلزار شهدای اهواز ادامه خواهد داشت و پس ‌از آن نیز حرکت اصلی که پیاده‌روی برون ‌شهری تا مقصد اصلی است، ساعت 8:30 صورت می‌گیرد.

مسئول کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان، با اشاره به زمان‌ بندی‌ های صورت گرفته برای این حرکت، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ساعت 10:30 در 10کیلومتری شلمچه باشیم و از آن نقطه تا منطقه اصلی یادمان شهدای گمنام حدود 2:30 به طول می‌انجامد.

حجت‌الاسلام عیدی، از برگزاری یک همایش باشکوه در منطقه عملیاتی شلمچه خبر داد و اذعان داشت: إن شاءالله پس از نماز ظهر و عصر، همایشی باشکوه در شلمچه برگزار خواهد شد که در آن از خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) بهره‌مند خواهیم شد.

حضور مؤثر طلاب و روحانیون

وی با اشاره به حضور مؤثر طلاب و روحانیون در این کاروان چند هزار نفره، گفت: با رایزنی‌هایی صورت گرفته میان حوزه علمیه و دفتر عرشیان، مقرر شد که حدود 20 روحانی و 30 طلبه راوی در اتوبوس‌های حمل‌ونقل و همچنین میان شرکت‌کنندگان حاضر شوند و فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره انجام دهند.

شهدای مدافع حرم، محور فعالیت‌های تبلیغی

مسئول کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان، در ادامه از تلاش مجموعه عرشیان، برای برجسته کردن شهدای مدافع حرم در این برنامه سخن گفت و اضافه کرد: مجموعه عرشیان در برنامه‌ریزی‌های خود مقرر کرده که اهم فعالیت‌های خود را با محوریت شهدای مدافع حرم استان خوزستان تعیین کند؛ چراکه این خوزستان، از استان‌هایی است که بیشترین شهید را درراه دفاع از حرم اهل‌بیت(ع)، تقدیم اسلام نموده و لازم است نسبت به این مهم تلاش جدی کرد.

حجت‌الاسلام عیدی، با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته، در این راستا، اذعان داشت: توزیع پوستر و نصب بنرهای شهدای مدافع حرم در مسیر کاروان، بازدید از خانواده‌های شهدای مدافع و... بخشی از فضاسازی‌های صورت گرفته از سوی مجموعه در مسیر عرشیان است که إن شاءالله بتوانیم با فضاسازی و همکاری خوبی که میان ما صداوسیما وجود دارد، بسترسازی مناسبی برای حضور حداکثری مردم در این برنامه انجام دهیم.

بزرگ‌ترین دستاورد "در مسیر عرشیان"

وی در پاسخ به این سؤال که «بزرگ‌ترین دستاورد این حرکت خودجوش تا به امروز چه بوده است؟»، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم این حرکت عظیم، افزایش و استقبال مردم از این کاروان بوده است! به‌طوری‌که در نخستین سال اجرایی آن قریب به یک هزار نفر شرکت کرده بودند، اما در سال جاری، این آمار فراتر از 5 هزار نفر خواهد رفت.

در مسیر عرشیان، برنامه محوری راهیان نور کشور

مسئول کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان، بابیان این‌که کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان، به‌عنوان برنامه محوری راهیان نور کشور نیز تلقی شده، گفت: پس از گذشت چند سال از برگزاری کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان و مثمر ثمر بودن آن، این حرکت مردمی، به‌عنوان برنامه شاخص راهیان نور کشور شناخته شد و إن شاءالله قرار است به‌ محض ورود این کاروان به شلمچه، دیگر کاروان‌های استان‌های دیگر نیز به ما ملحق شوند و برنامه‌ای متمرکز و پرشور در منطقه عملیاتی شلمچه برگزار گردد.

حجت‌الاسلام عیدی، با بیان این ‌که امکانات و توان نیروهای ما برای هدایت این کاروان بسیار گسترده، محدود است، خواستار همراهی و همکاری بیش نهادها و ارگان‌های دولتی شد و اظهار داشت: حجم سنگین این برنامه امکانات بسیار وسیعی را می‌طلبد که تقاضای ما از مسئولان فرهنگی کشور، حمایت و همکاری است تا إن شاءالله بتوانیم کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان را سال‌به‌سال فراگیرتر کنیم.

انتظار عرشیان از خبرگزاری حوزه

مسئول کاروان پیاده‌روی در مسیر عرشیان، در پایان با تأکید بر این‌که نهادهای دولتی باید از مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنند، اذعان داشت: ما برنامه‌های بسیار زیادی را مدنظر داشتیم که متأسفانه به دلیل کمبود مشکلات مالی و امکاناتی، از برگزاری آن محروم شدیم؛ بنابراین از «خبرگزاری حوزه» انتظار داریم که صدای ما و صدای همه بچه‌هایی که خالصانه و عندالله و بدون امکانات برای انتقال پیام شهدا به کشورهای اسلامی و سایر ملل جهان، تلاش می‌کنند را به گوش مسئولان برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha