پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اختتامیه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ برگزیدگان رشته های مختلف دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران با حضور شخصیت های حوزوی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران ظهر امروز با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسکندری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در سخنانی  با بیان اینکه ده هزار و 667 نفر طلبه خواهر در مدارس سراسر کشور در جشنواره قرآنی شرکت کردند، اظهار داشت: این خواهران قطعا در ترویج قرآنی می توانند نقش ایفا کنند.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: با رقابت قرآنی صورت گرفته از میان 240 نفر برگزیده راه یافته به سطح استانی، 60 نفر حائز رتبه های برتر در مجموع رشته های مختلف شدند که از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران در سخنانی به بخشی از دستاوردهای این مرکز اشاره داشت و گفت: حضور در عرصه های مختلف فرهنگی، سازماندهی ده هزار مبلغ و ششصدهزار فرصت تبلیغی، فعالیت 226 کانون پژوهشی، 58 انجمن علمی، 497 هسته پژوهشی و برگزاری 517 کرسی آزاداندیشی حاصل بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

سپس حضرت آیت الله مکارم در سخنانی با اشاره به زمان تاسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، گفتند: هنگامی که این مرکز تاسیس شد بنده هرگز باور نمی کردم در طی این مدت، چنین پیشرفت جهشی و فوق العاده پیدا کند و قسمت عمده کشور را به تسخیر خود درآورد.

این مرجع تقلید افزودند: انقلاب و رشد مدارس حوزه های علمیه خواهران پاسخ عملی به شایعات و حرف های کسانی است که می گفتند اسلام توجهی به زنان ندارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنانی بر لزوم یادگیری آیات مرتبط قرآن با زنان تاکید کرد و گفت: خواهران طلبه، آئین همسرداری را از قرآن بیاموزند و نسبت به یادگیری آیات مرتبط با خانواده اهتمام داشته باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنران پایانی این جشنواره نیز در سخنانی بر لزوم توجه بیشتر سیستم آموزشی حوزه به تفسیر قرآن کریم تاکید کرد و افزود: متاسفانه بخشی از طلاب با قرآن مانوس نیستند و بر این اساس خود آنها به مطالعه تفسیر بپردازند.

خاطرنشان می شود در پایان این جشنواره از مادر شهید محسن حسنی کارگر قاری بین المللی کشورمان که در فاجعه منا به شهادت رسید، تجلیل صورت گرفت.    

انتهای پیام/313/33      

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha