جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: تا وقتی که انسان خود را برتر و بالاتر از دیگر انسان ها بداند و خودبینی داشته باشد، صلحی در جهان اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب در دیدار میهمانان شرکت کننده در دومین دوره شیعه شناسی این دانشگاه اظهارداشت: شناخت پیدا کردن پیروان ادیان نسبت به همدیگر از طریق جلسات رو در رو و مستقیم، تنها راه از میان برداشتن فاصله ها میان ادیان جهان عنوان کرد.

وی افزود: تا وقتی که انسان خود را برتر و بالاتر از دیگر انسان ها بداند گفتگو و شناخت و در نتیجه صلحی اتفاق نخواهد افتاد و اول باید خودبینی ها را کنار گذاشت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: باید انسانیت و انسان بودن تنها ملاک و معیار رفتار و قضاوت ما نسبت به دیگران باشد ولی متاسفانه در جهان امروز هرگز چنین دیدگاهی جاری نیست و همه ما از موضع برتری با دیگران سخن می گوییم و اگر به خود رجوع کنیم، می بینیم که همه ما در حال ارتکاب خطا هستیم و اشتباه می کنیم.

وی دوره شیعه شناسی را محبوبترین و جذابترین برنامه آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب توصیف کرد و گفت: از تمامی شرکت کنندگان در این دوره درخواست می کنم تا مبلغان خوبی برای ارائه فضای واقعی موجود در ایران به ملت خود باشند؛ چرا که آنچه امروزه از ایران و اسلام و تشیع در جهان در حال انتشار است دروغین و در تضاد با واقعیت است که بنگاه های خبرپراکنی غربی به آن دامن می زنند.

حجت الاسلام  والمسلمین نواب افزود: از شما میهمان می خواهم تا صمیمانه نظرات و انتقادات خود را درباره این دوره ابراز کنید که طی آن قریب به اتفاق شرکت کنندگان دوره، از فضای دوستانه، متنوع و برنامه های جانبی فرهنگی و گردشگری دوره بسیار استقبال و تمجید کرده و آن را متفاوت از آنچه پیش از ورود به دوره تصور می کردند دانستند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha