جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان ایرانی مقیم اروپا

حوزه / اولین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان ایرانی مقیم اروپا در تاریخ ۴ الی ۶ ماه مارس ۲۰۱۶ با همکاری مرکز اسلامی هامبورگ، سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آمریکا و نیز مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان ایرانی مقیم اروپا در تاریخ 4 الی 6 ماه مارس 2016 با همکاری مرکز اسلامی هامبورگ، سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آمریکا و نیز مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

این مسابقات با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی دانش آموزان مدارس خارج از کشور، تقویت سطح تلاوت و انس هرچه بیشتر با قرآن و ارتقاء درک مفاهیم قرآنی در چهار بخش حفظ قرآن، تلاوت، مفاهیم قرآنی و اذان برگزار شد.

حجت الاسلام انصاری مسئول دارالقران الکریم مرکز اسلامی هامبورگ در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، به اهمیت قرآن در زندگی روزمره اشاره نمود و افزود: یکی حجت الاسلام انصاری مسئول دارالقرآن کریم مرکز اسلامی هامبورگ مسابقات قرآن دانش آموزان ایرانی مقیم اروپا از نامهای قرآن کریم « ذکر» است، چراکه انسان را از جهل و غفلت نجات می دهد. تلاوت و انس با قرآن کریم اگر توأم با درک مفاهیم و تعالیم قرآن و عمل به آموزه های قرآنی باشد، باعث ایجاد آرامش در زندگی و موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان می شود.

همچنین در این مراسم سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ جناب آقای ظهوری، ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، پیرامون اهمیت قرآن در زندگی انسان سخنانی را بیان نمودند.

این مسابقات در روز 5 مارس 2016 در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید که طی آن خواهران و برادران شرکت­ کننده در سالن کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ در رشته های مختلف به رقابت پرداختند. همچنین در عصر همین روز مسابقه مفاهیم نیز به صورت کتبی برگزار گردید.

حجت الاسلام ترابی در مسابقات قرآن دانش آموزان ایرانی مقیم اروپا در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات هم حجت الاسلام ترابی مدیر آکادمی اسلامی آلمان به ایراد سخنرانی پرداخت و به برترین های این مسابقات کمک هزینه سفر زیارتی به مکّه مکرمه و عتبات عالیات و نیز مجموعه نفیس فرهنگی شامل یک جلد قرآن کریم، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان توسط معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران به همراه تقدیرنامه اهدا شد. همچنین از مربّیان حاضر در این دوره از مسابقات نیز با اهدای جایزه و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

نفرات اول تا سوم هر یک از رشته های این دوره از مسابقات بدین ترتیب اعلام شدند:

رشته قرائت:

1ـ زهرا حورزاده از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر پاریس

2ـ حمزه احمدی مقدم از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر لندن

3ـ فاطمه طاهرخانی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر هامبورگ

 

رشته حفظ:

1ـ فاطمه صابری فرد از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر «نیکوزیا»، پایتخت قبرس

2ـ محمد مهدی عاشوری از مدرسه جمهوری اسلامی ایران«پراگ»، پایتخت جمهوری چک

3ـ مهکامه مؤمنی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر هامبورگ

 

 رشته مفاهیم:

1ـ سارا عباسی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر برلین

2ـ امیرحسین اسماعیلی از مدرسه جمهوری اسلامی ایران در وین

3ـ آیسان اسدی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر هامبورگ

 

 رشته اذان:

1- سیدمحمد تقی جلالی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر لندن

2- محسن عباسی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر برلین 

3- امیرعلی حسینی از مدرسه جمهوری اسلامی ایراندر لندن

از برنامه های جانبی این رقابت ها می توان به بازدید از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری هامبورگ در روز یکشنبه در روز پایانی مسابقات اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha