پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ تمام رفتار، گفتار و موضع گیری های حضرت در راستای حمایت از وصی و جانشین پیامبر(ص) و ولی زمانش است و این امری است که باید ابعاد مختلف آن توسط خواهران مبلغه با تحقیق و پژوهش بررسی و برای مردم تبیین گردد.

  به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در نشست فاطمیون، در مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر با تسلیت ایام شهادت ام ابیها(س)، بیان کرد: در تاریخ اسلام و تاریخ ادیان چهار زن به نام های حضرت مریم، حضرت آسیه، حضرت خدیجه و حضرت صدیقه طاهره(س) سرور تمام زنان عالم می باشند که رمز این عنوان را می توان به حمایت و اطاعت از ولی زمان و امر ولایت دانست.

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ همواره حوزه های علمیه به دلیل همراهی و پشتیبانی از امر ولایت و امامت از جایگاه بالایی برخوردار بوده اند و امروز نیز طلاب باید با حمایت از ولی فقیه و پیروی از سیره و روش امام زمان(عج)، ادامه دهنده راه علمای سلف و  احیاگر ارزش های دینی و اخلاقی به خصوص مواردی که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان تاکید دارند، در جامعه باشند.

امام جمعه بهشهر تصریح کرد: حضرت صدیقه کبری(س) در زمان حیات رسول الله(س) همواره مطیع دستورات پیامبر
(ص) بوده و بعد از وفات ایشان نیز تمام رفتار، گفتار و موضع گیری های حضرت در راستای حمایت از  وصی و جانشین پیامبر(ص) و ولی زمانش است و این امری است که باید ابعاد مختلف آن توسط خواهران مبلغه با تحقیق و پژوهش بررسی و برای مردم تبیین گردد.

وی ادامه داد: وظیفه طلاب حوزه های علمیه تنها تحصیل علوم دینی نیست، چرا که علمی که به آدمی سود نبخشد، جهل است. چه بسا عالمانی که علم و دانش داشتند، ولی سودی به حالشان نبخشید. لذا طلاب باید در کنار علم، با بصیرت و هوشیاری  در جامعه حضور فعال داشته و مسایل مختلف کشور و دنیا را رصد کرده و همانند حضرت زهرا(س) در مواقع حساس، حضور مقتدرانه داشته و مردم را آگاه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در پایان با حدیثی از امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: حضرت فرمود "ما حجت بر مخلوقات هستیم، اما حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ما حجت است". امام زمان علیه السلام هم فرمودند: «شما همه الگو دارید و من هم الگو دارم و الگوی من فاطمه، صدیقه طاهره است». لذا حضرت زهرا(س) الگوی معصومین و همه انسان هایی است که می خواهند به کمال برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha