جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیوت مراجع عظام

حوزه/ مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، با حضور حضرات آیات سبحانی و مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم، در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم که در مؤسسه امام صادق(ع) وابسته به دفتر حضرت آیت سبحانی برگزار شد، به روایتی از حضرت امام رضا(ع) درباره فتنه ای که در آخر الزمان به وجود خواهد آمد، اشاره کرد و گفت: فتنه ای که در اخر الزمان به وجود می آید، به کسی رحم نخواهد کرد و همه گرفتار در این فتنه خواهند شد.

سخنران این مراسم با بیان این که هدف از ایجاد فتنه از بین بردن دین است اظهار داشت: زمانی که دین در جامعه رخت ببندد، دیگر چیزی نمی ماند که مردم به آن تکیه کنند.

خطیب حوزه افزود: زمانی  که امام عصر(ع) از چشم ها غایب می شود، آسمان و زمین گریه می کنند در این زمان شیعه گرفتار فتنه می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود، در آخر الزمان­ گروهی­ خواهند آمد که معصومین(ع) را ندیده و تنها از طریق شنیدن به سخنان  اهل بیت (ع) ایمان می آورند.

سخنران این مراسم به حادثه منا و موضوع گیری های سعودی ها را هم نمونه ای از فتنه دانست و­ اظهار داشت: متاسفانه یکی از مفتی های وهابی- سعودی تحلیل کرده ایرانی ها به آرزوی خود در منا رسیدند و این افرادی که در منا کشته شدند در حقیقت ادامه همان اصحاب فیل اند که برای تخریب مکه آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در پاسخ به این سخنان فتنه انگیز برخی مفتی های وهابی- سعودی ابراز داشت: در روایت آمده، اگر مسلمانی صدای انسان را بشنود و اجابت نکند این مسلمان نیست، آیا حادثه ای که  در منا اتفاق افتاد و آن همه مسلمان بی گناه از عطش در جلوی چشم عوامل رژیم سعودی جان دادند، جزء فتنه چیز دیگری بود و براساس این روایت باید گفت آیا آنها مسلمان اند!.  

خطیب حوزه  با بیان این که این ها همان شبهاتی است که در آخر الزمان به وجود آمده، اظهار داشت: مردم جامعه وظیفه دارند از وضعیت و نوع شبهاتی که در آخر الزمان به وجود می آید با خبر باشند و هم دیگر را آگاه کنند.

 

 

 

 

 

 

  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha