چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله واعظ طبسی به ویژگی ولایت مداری این عالم فقید اشاره کرد و گفت: آیت الله طبسی، ولایت فقیه را اصل مهمی می دانست که در همه موانع و هنگام بسته بودن راه ها، نیازمند آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، امروز در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی، در حرم مطهر رضوی با اشاره به خدمات آیت الله واعظ طبسی، به ویژگی ولایت مداری این عالم فقید اشاره کرد و گفت: آیت الله طبسی، ولایت فقیه را اصل مهمی می دانست که در همه موانع و بسته بودن راه ها، نیازمند آن هستیم؛ این امری است که سران بسیاری از کشورها آرزوی داشتن چنین رهبری را داشته و ابراز کرده اند.

وی، درباره دشمنی استکبار با نظام و و لایت، به فعالیت دشمن علیه نظام اسلامی به ویژه در انتخابات اخیر اشاره کرد و افزود: آنان برای شرکت نکردن مردم و در نتیجه رأی ندادن به مشروعیت نظام، تبلیغات وسیعی انجام دادند، اما مردم در 7 اسفند به صحنه آمدند و مشارکت کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به خدمات 37 ساله مرحوم آیت الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، یادآورشد: با توجه به گسترش و توسعه تشکیلات این آستان، نام آیت الله واعظ طبسی در تاریخ ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه به حکم مقام معظم رهبری به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان در این حکم به ضرورت خدمت به مستضعفان و مستمندان و بهترین شکل خدمت به زائران، اشاره کرده اند.

وی، به سوابق حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری این گونه صلاح دیدند که وی ادامه دهنده راه گذشته آیت الله واعظ طبسی باشد، اظهار داشت: تولیت جدید آستان قدس رضوی به طور قطع به وظایفی که از سوی معظم له تبیین شده، عمل خواهد کرد و همه مسولان نیز باید در این زمینه کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به نعمتی که مجاوران امام رضا(ع) از آن برخوردارند، ابراز داشت: زائران زیادی نیز از سراسر دنیا به مشهد مقدس به عنوان کانون ذکر و یاد پروردگار می آیند، این آمار امروز به بیش از 28 میلیون زائر در طول سال رسیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha