شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: شهدا در واقع پیام آور این مژده بزرگ و الهی به مردم هستند که این راه، راه درست و حقیقی است که عاقبت آن به رستگاری، ایمان و جنت جاودان ختم می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‎الله نوری همدانی، امروز در دیدار با دو پدر شهید روحانی، گفتند: حضرت زهرا(س) با قیام خود راه سرخ شهادت، در راه ولایت را به همه بندگان خدا نشان دادند.

ایشان افزودند: حضرت زهرا(س) آغاز گر راهی بودند که در آن چیزی جز فلاح و رستگاری و بهشت نیست؛ اگر همه بندگان خدا این مسیر را طی کنند و همیشه پشتیبان ولی خود باشند، جامعه نیز بهترین مسیر را طی خواهد کرد.

این مرجع تقلید بیان کردند: امنیت و آسایش و عزت و اقتدار کشور و جامعه همه و همه از مسیر فرهنگ شهادت می گذرد و اگر این فرهنگ در جامعه وجود نداشته باشد، در حقیقت در همه عرصه‎ها  عقب می مانیم.

ایشان اظهارکردند: خداوند بیان می‎فرمایند،  شهداء را مرده مپندارید، بلکه آنها زنده هستند و نزد حضرت حق روزی می خورند.

این مرجع تقلید بیان کردند: شهداء در واقع پیام آور این مژده بزرگ و الهی به مردم هستند که این راه، راه درست و حقیقی است که عاقبت آن به رستگاری، ایمان و جنت جاودان ختم می شود.

ایشان با اشاره به اهمیت مطالعه وصیت نامه های شهدا گفتند: این وصیبت نامه‏ ها در شرایطی نوشته شده‎‌اند که آنها در حساس ترین مراحل زندگی خود بودند و در لحظه انتخاب زندگی و  مرگ در راه خدا قرار داشتند و اگر همه ما به این مسایلی که آنها در این وصیت نامه ها بیان کرده اند، واقف شویم در مسیر حقیقی که خداوند از ما خواسته است قرار می گیریم.

حضرت آیت‎الله نوری همدانی اظهارکردند: شهدا در وصیت نامه های می نوشتند که ما همچون اسماعیلی هستیم که به قربانگاه آمده ایم و تحت امر ابراهیم زمان با اراده و میل باطنی آماده دادن جان خود هستیم.

ایشان گفتند: امام علی(ع) در نهج البلاغه درس های بسیار بزرگی را از آثار و برکات شهادت در راه خدا بیان کرده اند که این درس ها همگی بیان مظلومیت امام علی(ع) و جایگاه کسانی است که با قصد غربت این راه را دنبال می کنند، بهترین درس برای آینده ماست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha