پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم بزرگداشت آیت الله اعتمادی- حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی

حوزه/استاد حوزه گفت: علما خطوط ارتباطی ائمه اطهار(ع) هستند و واجب است به فراخوان آنها پاسخ داده شود و باید به این علما چنگ بزنید تا ضمانت دین و آخرت شما را بکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی شنبه شب در مراسم  بزرگداشت مرحوم آیت الله اعتمادی از اساتید برجسته حوزه که  در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد گفت: یکی از رسم‌های ناپسند مراسم ختم این است که عده‌ای از حاضرین، تنها به عرض تسلیت اکتفا می‌کنند و با زود رفتن از مجلس خود را از شنیدن معارف بیان شده در مراسم محروم می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر در مجلس‌های عزاداری حتی یک نفر با دید روشن‌تری از مجلس خارج شود و برای استحکام دین قدم بردارد برای میت خیرات خواهد بود.

استاد حوزه  در ادامه به خطبه‌ای از امام علی(ع) در مورد قبض روح از یک شخص محتضر اشاره کرد و گفت: اگر انسان در این خطبه تفکر کند می‌فهمد که چگونه باید زندگی کند.

وی ادامه داد: پایان کار همه انسان‌ها این است که همه اموال خود را باقی می‌گذارد و می‌رود و باید پاسخگوی چیزهایی باشد که به فرزندان خود ارث رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با بیان اینکه آیت الله اعتمادی با سربلندی زندگی کرد و با سربلندی نیز از دنیا رفت، گفت: طلاب عزیز باید توجه داشته باشند که در عرصه‌ای قدم گذاشته‌اند که بسیار ارزشمند است و باید کاری کنند که مانند آیت‌الله اعتمادی شوند و اگر به این مرحله برسند آن وقت ثمر داده‌اند.

وی تصریح کرد: انسان‌ها این شرایط و راه‌های نزدیک شدن به خدا را می‌دانند، ولی باید زندگی سالم و برنامه‌ریزی داشته باشند تا به مرگ علاقه‌مند شوند همان‌طور که امام علی(ع) می‌گفت حب من به مرگ مانند حب فرزند به سینه مادر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از علمای حوزه شاگرد آیت الله  افتخاری بوده‌اند، گفت: بنده که افتخار شاگردی آیت الله اعتمادی را داشتم حتی یک روز را به یاد ندارم که سر کرسی تدریس حاضر نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند، من از خداوند قدر و منزلت خواستم که هیچ جا غیر از علم نبود، عنوان کرد: اگر می‌خواهید یک روحانی پاسخگو به خداوند باشید، باید علم پاک، از حلقوم پاک و در مکانی پاک اخذ کنید.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با بیان اینکه با علم نافع، قدر و منزلت انسان در پیشگاه خداوند بالا خواهد رفت، گفت: ذات علم قدر و منزلت آور است، اما پیش خداوند آن علمی ارزش‌آفرین است که واجد شرایطی باشد.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که ضمیر ذاتی آن قیمتی باشد دشمنان آن هم بیشتر است، افزود: تمامی ارزش‌ها در علم است و لذا علما بیشترین دشمنان را دارند همانطور که ائمه(ع) بیشتری دشمنان را داشتند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت الله اعتمادی یک عمر عارفانه، عاقلانه، صادقانه و زاهدانه زندگی کرد و ثابت‌قدم بود و در مدت عمر خود توانست خدمات گسترده‌ای به حوزه علمیه داشته باشد.

وی بیان کرد: علما خطوط ارتباطی ائمه اطهار(ع) هستند و واجب است به فراخوان آنها پاسخ داده شود و باید به این علمایی که تعداد آنها هم کم نیست، چنگ بزنید تا ضمانت دین و آخرت شما را بکنند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha