پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیوت مراجع عظام

حوزه/ مراسم عزاداری در سالروز صدیقه طاهره حضرت فاطمه(س) صبح امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی و مردم ولایت مدار در مؤسسه امام صادق(ع) در قم برگزار شد

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم که در مؤسسه امام صادق(ع) وابسته به دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد، به مسئله فتنه و شبهه که در آخر الزمان ایجاد خواهد شد و دین مردم را خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: امامان معصوم(ع) این مسئله را به جامعه هشدار داده بودند و بهترین برون رفت از این مشکل را در دعای غریق عنوان کردند.

وی در معنای شبهه و فتنه ابراز داشت: فتنه این است که به باطل، لباس حق می پوشانند و باطل را طوری جلوه می دهند که با حق درآمیزد که موجب گمراهی می شود.

 سخنران این مراسم اظهار داشت: فتنه کاری می کند خوب، زیبا نشان داده شود و منکر معروف و معروف هم منکر شناخته شود.

خطیب حوزه افزود: امروز شبهه افکنان در حال القاء این مسئله به جامعه اند که قرآن مربوط به 1400 سال گذشته است،  دیگر تاریخ مصرف آن تمام شده، این کتاب مال یک زمانی بوده که دوره آن به پایان رسیده، نه مال دوره الان و مطابقت با مباحث روز ندارد، پس نباید به این سخنان گوش کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: متأسفانه این فتنه در بین  اهل علم  در دانشگاها هم رخنه کرده و می گویند با وجود پیشرفت علم، بشر نیازی به دین ندارد و دین نمی تواند جواب گوی زمان فعلی باشد. 

وی در پاسخ به  شبهه افکنان گفت: فرق بین علم و دین از زمین تا آسمان است، کار علم این است که چیزی بوده را کشف می کند، ولی دین بشر را می رساند به آنچه که باید باشد و در حقیقت به او ارزش و اعتبار می دهد.

خطیب حوزه در پاسخ به سؤال اول شبهه افکنان که قرآن مربوط به گذشته است نه الان، اظهار داشت: اگر قرآن مربوط به زمان گذشته است و چیز تازه ای برای بشر فعلی ندارد، به  این آیه «ویل للمطففین» یعنی وای به حال کم فروشان و «لاتجسسوافی امور المسلمین»  چگونه پاسخ می دهند، اگر بگویم این مال گذشته است و به مردم فعلی ارتباطی ندارد، معنایش این می شود که مردم آن زمان دزدی نمی کردند و الان قرآن حرف تازه ای ندارد پس مردم دزدی کنند کدام آدم عاقل این سخن را می پذیرد که مردم و بازاریان سر مردم را در معامله کلاه بگذارند.  

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری به راهکار برون رفتن از­ فتنه در کلام حضرت علی(ع) هم اشاره کرد و افزود:حضرت علی(ع) برای برون رفت و نجات بشر از فتنه فرموده« بهترین راه نجات بشر از فتنه پناه بردن به قرآن و نزدیک شدن به کشتی های نجات که اهل بیت(ع) هستند می باشد. 

  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha