جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید رضا مدرسی

حوزه/ خطیب حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: ایجاد ترس و وحشت و خسارت وارد آوردن به اموال عمومی خلاف شرع و گناه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره)  در جمع زائران و مجاورین حرم کریمه اهل بیت(ع)گفت: یکی از پایه های مکتب الهی، به ویژه مکتب تشیع، بر محبت و علاقه استوار گردیده است.
وی با بیان این که علاقه و محبت را، خدا در وجود همه موجودات جهان آفرینش قرار داده است، گفت: اگر این علاقه و محبت نباشد، چرخ زندگی نمی گردد. اگر این علاقه و محبت نباشد، هیچ مادری به فرزندش شیر نمی دهد و هیچ کشاورزی کشت و زرع نمی کند.
این سخنران وجود غرائزی که خداوند به ویژه در وجود انسان ها قرار داده است را دارای فواید زیادی دانست که باید در جای خودش به کار برده شود و گفت: هیچ چیزی را خدا بدون فایده و مصلحت خلق  نکرده است.
وی یکی از این غرائز را حب و علاقه معرفی کرد و گفت: خدا در وجود انسان ها این علاقه و محبت را به صورت دائمی خلق کرده است که بر اساس سخن نبی مکرم اسلام(ص) بالاترین درجات ایمان، حب فی الله و بغض  فی الله است. این محبت که در وجود ما قرار داده است، باید برای خدا باشد تا ارزش پیدا نماید.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، لعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام را بغض فی  الله معرفی کرد و گفت: ائمه معصومین علیهم السلام برای خدا افراد را به عنوان دوست برمی گزیدند و برای خدا نسبت به برخی غضب می کردند.
وی در ادامه درباره اهمیت همنشین و دوست در اسلام گفت: امام صادق علیه السلام بیان می دارند، اگر دو صفت را در هر که دیدید، با او انس داشته  و به او اعتماد و ایمان داشته باشید. کسی که امانتدار و راستگو باشد.
خطیب حرم مطهر افزود: امام سجاد علیه السلام به فرزند خود امام باقر علیه السلام توصیه می کند که با چند گروه دوستی نکن؛ نخست، انسان های احمق. بر اساس مبانی دینی، کسی که عجب و خودپسندی داشته باشد و خود را بالاتر از دیگران بداند.
وی دومین گروه در کلام امام سجاد علیه السلام را کسانی معرفی کرد که قطع رحم کرده اند و ادامه داد: این افراد که ارتباط خود را با خویشانشان قطع کرده اند، مورد لعن الهی قرار دارند.
سخنران این مراسم  در ادامه با اشاره به برخی خرافات در جامعه گفت: در ایام پایانی سال که برای سال جدید آماده می شویم، متأسفانه برخی خرافات در جامعه وجود دارد که با تعالیم دینی منافات دارد. یکی از این خرافات، چهارشنبه سوری است که هر ساله تعداد زیادی را کشته یا مجروح می سازد.
حجت الاسلام والمسلمین  مدرسی با تأکید بر این که ایجاد ترس و وحشت و خسارت وارد آوردن به اموال عمومی و خصوصی خلاف شرع و گناه است، گفت: زمانی هم که کسی آنها را نسبت به این مسئله متذکر می شوند، نمی پذیرند و گمان می کنند که خودشان بهتر می دانند. انسان نباید گوش خود را از شنیدن حرف حساب بی نیاز بداند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha