جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام کلباسی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مهدویت سرمایه عظیمی است، سوء استفاده کنندگان این مسئله زیاد شده و تشکیل فرقه های نوظهور با هدف از بین بردن این قدرت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های  همایش فعالان فرهنگی مهدویت که  در مرکز تخصصی مهدویت در قم برگزار شد به ارایه تشریح اهداف و فعالیت این مرکز در این ایام پرداخت و گفت: موضوع مهدویت یکی از مهمترین عوامل محرکه تاریخ اسلام بوده و تا کنون در تشکیل دولت های اسلامی  از دوران نبی مکرم اسلام(ص) تا کنون نقش موثری داشته است.

وی افزود: مهدویت، پایگاه مهم همه نهضت ها و دولت ها اسلامی  بوده و حتی این مسئله در تشکیل دولت های اسلامی در ایران نیز مشهود بوده است.

رئیس مراکز تخصصی حوزه افزود: مهدویت تنها مسئله عقیدتی نیست، بلکه ابعاد گسترده ای با تشکیل دولت ها دارد و توانسته تحول عظیمی در جامعه در بعد فرهنگی ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی گفت: مهدویت سرمایه عظیمی است و چون موضوع حساسی به شمار می رود به همین دلیل سوء استفاده کنندگان این مسئله زیاد شده و تشکیل فرقه های نوظهور با هدف از بین بردن این قدرت محرکه و بنیان راسخ بوده است.

وی به مهمترین اهداف این ستاد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تشکیل این ستاد، همکاری بیشتر بین فعالین و مراکز مهدوی، همخوانی و تبعیت از اصول مشترک در سیاست علمی و ایجاد تعامل بیشتر و اتخاذ سیاست مشترک برای اهداف کلی و حفظ آرمان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی با بیان اینکه این ستاد در حال حاضر سی عضو همچون، بنیاد خاتم الاوصیا(ع) موسسه آینده روشن، صدا و سیما و مراکز تخصصی حوزوی است اظهار داشت: ریاست این ستاد بر عهده تولیت مسجد مقدس جمکران و مرکز تخصصی مهدویت به عنوان دبیر خانه این ستاد می باشد.

دبیر ستاد همایش فعالان فرهنگی مهدویت ابراز داشت: این ستاد با جلسات متعددی که داشته به این نتیجه رسیده که از خادمان مهدوی که در جشن ها به صورت فعال و برای رضای خدا برای ترویج فرهنگ مهدویت تلاش می کنند، تجلیل کند به همین دلیل اقدام به برگزاری مراسم جشن های مهدوی گرفته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha