پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 374747
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
چهارشنبه سوری

حوزه/ رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با بیان این که از بین رفتن حقوق خود و دیگران، سلب آسایش از همشهریان و ایجاد رفتارهای نامعقول حق الناس شمرده می شود، گفت: جوانان نباید شادی آستانه سال نو را با انجام حرکات غیر متعارف به خاطره ای تلخ تبدیل کنند.

حجت الاسلام صادق جعفرپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت: چهارشنبه سوری نه آئينی ملی است و نه مذهبی و اصل دین، مراجع و بزرگان دین نیز ضررهای ناشی از آن را به صراحت رد میکرده اند.

وی با اشاره به اینکه وجود این سنت هیچ گونه دلایل عقلانی و منطقی را به همراه ندارد، افزود: در پی برگزاری مراسم پرخطر چهارشنبه سوری و انجام امور خلاف عقل و شرع افرادی که اقدام به انجام این کارهای خطرناک در آستانه سال نو می کنند ،متضرر حق الناس خواهند شد.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه "هر روزی که در آن گناه نباشد، عید است" تصریح کرد:اقدام به انجام کارهایی که موجب رعب و وحشت دیگران شود و سلامت خود فرد و دیگران به مخاطره اندازد، گناه و جرم محسوب می شود و افراد با علم به این عمل نباید مشکلی برای خود و دیگران به وجود بیاورند.

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به اینکه در دبن مبین اسلام و آموزه های قرآنی ما به حفظ سلامت سفارش ویژه ای شده است، خاطر نشان کرد: با نگاهی به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) متوجه خواهیم شد که حفظ سلامت جسمی، روحی و آرامش فردی و اجتماعی ، وظیفه شرعی و عقلی است و باید به خوبی در این راستا از این امانات الهی مراقبت و حفاظت نمود.

این فعال فرهنگی با اشاره به این که در دین مبین اسلام با هر گونه خرافه و بدعت به صراحت مقابله شده است، اظهار داشت: یکی از ابعاد بسیار زیبای اسلام توجه به آرامش انسان و همچنین مبارزه با همین بدعت هاست.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد در پایان با بیان این که از بین رفتن حقوق خود و دیگران، سلب آسایش از همشهریان و ایجاد رفتارهای نامعقول حق الناس شمرده می شود، گفت: جوانان نباید شادی آستانه سال نو را با انجام حرکات غیر متعارف به خاطره ای تلخ تبدیل نمایند، بلکه بهتر است با با آرامش و سلامت به استقبال بهار طبیعت بروند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha