پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مازندران

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، گروه های تروریستی نظیر داعش را مروج اسلام آمریکایی دانست و گفت: این گروه ها تنها ظاهر اسلامی دارند، اما در عمل پیاده نظام صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، امروز در گردهمایی رؤسای تبلیغات اسلامی استان مازندران، در محمود آباد با اشاره به این که امروز شاهد هجمه های گسترده علیه دین و ارزش ها در جامعه هستیم، گفت: باید برای مقابله با این هجمه متحد شویم و جهاد گونه گام برداریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی تأکید کرد و افزود: به طور حتم حضور مستمر مبلغان در مناطق روستانی موجب تقویت باورهای دینی و انقلابی مردم می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز دشمن عزم خود را برای تضعیف مبانی دینی جزم کرده است، گفت: متأسفانه بخشی از جامعه اسلامی ما امروز تحت تأثیر القائات ناصحیح دشمنان از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام شکریان، رسالت روحانیت در ترویج سبک زندگی دینی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: روحانیت به عنوان مرجع فکری جامعه باید مردم را نسبت به خطرهای فرهنگ غربی آشنا کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به هشدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن، گفت: متأسفانه برخی ها همانند گذشته نسبت به این هشدارها بی توجه هستند و آن را سبک می شمارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیلی از تاریخ اسلام اشاره کرد و با بیان این که در طول تاریخ چهار گروه معارض همواره در برابر اهل بیت(ع) ایستاده بودند، تجدید نظرطلبان را نخستین گروه معارض با اهل بیت(ع) دانست و با بیان این که این دسته محور و مرجع را پیامبر(ص) می دانستند و هر چه پیامبر(ص) می گفتند قبول می کردند اما تبعیت آنها تا زمانی بود که حضرت رسول در قید حیات بودند، گفت: این گروه از معارضان اهل بیت(ع) اسلام و ولایت را بعد از پیامبر تئوریزه کردند. 

حجت الاسلام شکریان، صدارت طلبان و مقام طلبان را جریان دوم معارض با اهل بیت(ع) در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: این جریان بزرگ ترین جریانی بود که به فتنه جمل ختم شد. کسانی که برای دریافت قدرت، ثروت، کانون های نفوذ و موقعیت های سیاسی در دوران امیرمؤمنان برای خود تلاش های بسیاری کرده بودند. 

وی، گوشه نشین ها را سومین گروه معارض با اهل بیت(ع) معرفی کرد و با بیان این که این گروه در دوران حکومت امام علی(ع) و معاویه، نه علی و نه معاویه را قبول نداشتند و یک شیوه جدید را دنبال می کردند، گفت: این گروه تجدید نظر طلبان بودند و بحث حکمیت را این افراد در دوران علی مطرح کردند و همه ویژگی آنها کناره گرفتن از جنگ و پایبندی به فنون و مذاکره بود. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تحجر گرایان و آشوب گرایان را چهارمین دسته معارض با اهل بیت(ع) در طول تاریخ معرفی کرد و با بیان این که این دسته از دل سه دسته قبل پدید آمد، گفت: این ها عمدتاً قاریان قرآن آن زمان و معروف به عابدان اسلامی بودند و ظاهری مقدس نما داشته و بسیار خطرناک بودند. 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حامیان اصلی این جریان معاویه بود و مصداق بارز آنها امروز داعش است، گفت: این گروه فقط ظاهری مسلمان داشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha