پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همدلی

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مردم در سال همدلی و همزبانی ، آزمون خوبی پس دادند، گفت: اینک نوبت مسئولان و دولتمردان است که نسبت به وعده های خود عمل کنند.

دکتر زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تحلیل خود از سال 1394 به عنوان سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی ابراز داشت:: ما به ویژه در عرصه های سیاسی مسایل مهمی را پشت سرگذاشتیم که مهم ترین آن ها مساله برجام و تصویب آن از یک سو و از سوی دیگر برگزاری انتخابات باشکوه هفتم اسفندماه بود.

وی افزود: با این حال به لحاظ اقتصادی کشور در سال جاری با یک رکود نگران کننده روبرو بود که اگر در سال آینده فکری جدی برای آن نشود چه بسا عواقب بسیار بدی برای کشور به همراه داشته و تاثیرات نامطلوب بیشتری در ابعاد فرهنگی و اجتماعی از خود برجای گذارد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: در مساله برجام یک سری عدم  شفافیت هایی در ارایه گزارش نهایی به مردم وجود داشته و در این میان متخصصان و دلسوزان نظام آسیب شناسی جدی را نسبت به برجام به عمل آورده و دلسوزانه نکات مهمی را به دولت گوشزد کردند که همین انتقادات می تواند برای دولتمردان و هیئت مذاکره کننده بهترین فرصت باشد تا در تصویب نهایی برجام به آن کاملاً دقت کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون به نظر می رسد که گزارش شفافی در این باره از سوی دولت ارایه نشده و این جای تامل و بلکه انتقاد دارد چه آن که ملت ما با همه شرایط برجام به دولت خود اعتماد کرده و از آن حمایت لازم را به عمل آورده اند.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم بیان داشت: در واقع لازمه همدلی و همزبانی دولت و ملت این است که هر دو طرف به یکدیگر اعتماد داشته و به طور شفاف تعامل و ارتباط داشته باشند.

وی افزود: اگر خدای ناکرده عملکرد خلافی وجود داشته و اشتباهی صورت گرفته باید به ملت به صورت شفاف و صریح توضیح داده شود که قطعاً مردم ما نیز با وجود صداقت مسئولان همراهی خواهند کرد، کما این که در همین انتخابات مردم ما نشان دادند که نخواسته اند اصطکاکی را با دولت داشته باشند و به عقیده بنده این ملت چه در حوزه داخلی و چه عرصه بین المللی بهترین پشتوانه برای دولت و نظام هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha