پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی، ترویج سبک زندگی فاطمی را نیاز امروز جامعه خواند و گفت: طلاب باید با مطالعه و تحقیق، به تبیین و تالیف پیرامون زندگی زنان نمونه عالم به ویژه حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) کوتنا قائمشهر، در جمع طلاب مرکز تخصصی حوزوی خواهران ریحانة الرسول(س) جویبار، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، با بیان فضایل دخت گرامی حضرت رسول(ص) تاکید کرد: قبل از ورود به بررسی شخصیت والای حضرت زهرا(س) باید به تببین شخصیت ارزشمند حضرت خدیجه(س) پرداخت که توانست چنین دختری تربیت نماید که سیدة نساء العالمین و الگوی تمام زنان عالم گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) کوتنا قائمشهر اعلام کرد: حضرت خدیجه(س) همه ثروت خود را در راه خدا صرف کرده و علی رغم تبلیغاتی که علیه پیامبر(ص) بود، با نبی مکرم اسلام(ص) ازدواج کرد و در مقابل تمام سختی ها مقاومت کردند و همین ایستادگی و ایثارگری موجب شد تا زمینه پیشرفت تمدن فرهنگی اسلام و اهداف متعالی ختمی مرتبت و ابلاغ آن در سطح جهانی مهیا گردد .

وی با تاکید بر لزوم پژوهش و تحقیق پیرامون زندگی زنان نمونه تاریخ، به ویژه حضرت صدیقه طاهره (س) در حوزه های علمیه به خصوص حوزه خواهران، خاطرنشان کرد: طلاب باید با مطالعه و تحقیق به تبیین و تالیف پیرامون زندگی زنان نمونه تشیع به ویژه حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) بپردازند.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان گفت: شما خواهران، با ورود به حوزه در حقیقت قدم در مسیر الهی و هدایت مردم گذاشته اید که باید  شاکر این نعمت خداوند که، رسیدن به مقام هدایت تکوینی و تشریعی الهی است، باشید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha