شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/ استاد اخلاق حوزه مازندران گفت:اگرچه کسانی بودند که بیست وسه سال در رکاب پیامبر(ص) شمشیرزده ومجاهدت ها کرده بودند؛ اما بعد وفات پیامبر به خاطر کسب قدرت بودند، مانع تحقق امر ولایت شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسنی استاد اخلاق حوزه در نشست بصیرتی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار  با   اشاره به روزهای پایانی عمر پیامبر(ص) اشاره بیان کرد: پیامبر(ص) یک سال قبل از رحلت، بر فراز منبرفرمودند که برادرم جبرئیل بر من نازل شد و مرا مخیر میان دو امر کرد که یا میان امتم  بمانم یا به جواررحمت الهی بروم؛ ای مردم من مرگ رابرگزیده ام .                                                                                                  

وی افزود: کسانی که شیفته قدرت بوده و تزکیه نفس نکرده بودند،گرچه بیست وسه سال دررکاب پیامبر(ص) شمشیرزده و مجاهدت ها کرده بودند؛ اما  به دلیل این که درون را پاک و رام نکرده بودند،سرذوق آمده که با رفتن پیامبر(ص)،  به مسند قدرت برسند خواهند رسید.

حجت الاسلام  حسنی  ادامه داد: شیطان سه کمین گاه دارد که اگر کسی از این سه کمین، رهایی یافت، نجات می یابد؛ اولین ریسمان، قدرت است.حضرت زهرا(س) در خطبه خود قدرت طلبان را به سان شتران کف کرده معرفی می کنند که در کف قدرت هستند.کمین گاه بعدی شهرت است.یکی از ریشه های هلاکت برخی از صحابه، حب شهرت بود. و کمین گاه سوم، پیروی از شهوات است؛ که دغدغه ای که شیطان در انسان ایجاد می کند دلبستگی افراطی به این امر است.

وی تاکید کرد: بعد وفات پیامبر(س) عده ای تلاش کردند که قدرت را از بنی هاشم بگیرند؛ در حالی که  برای تکیه زدن به مسند پیامبر(ص)، سه مانع وجود داشت که اولین آن  محراب بود؛ چرا که کسی باید به جای پیامبر(ص) به محراب برود که از لحاظ تقوا از سایر مردم اعلم تر باشد. دومین مانع منبر بود.  زیرا منبر مظهر علم و دانایی و یادگار پیامبر است. لذا کسی باید بر آن بنشیند که داناترین افراد باشد. و سومین عامل وجود مبارک حضرت زهرا(س) بود که مدافع ولایت و امامت بودند؛ لذا دشمن از ابتدا سعی نمود این مانع را بردارد. که متاسفانه ناجوانمردانه زمینه شهادت این بانوی بزرگ اسلام را فراهم نمود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha