شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری بابیان این‌که روحانیت روایتگر گَنجِ جَنگ است، گفت: تخصص روحانیت در بیان حقایق و پشت پرده‌های پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است که بدین دلیل، لازم و ضروری است که طلاب و روحانیون در کاروان‌های راهیان نور به‌عنوان مبلغ و روایت گر حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رئیس موسسه روايت سيره شهدا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ضرورت حضور طلاب و روحانیون در کاروان‌های راهیان نور، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس، یک روایت «جنگ» و یک روایت «گنج» دارد و نخستین روایت را باید فرماندهانی که در آن سال‌های نبر، حضور داشتند و از نزدیک شاهد مناظر و رویدادهای جنگ بودند، بیان کنند و روایت دوم را باید آنانی که درس دین و فرهنگ و معنویت خوانده‌اند، تفسیر کنند.

وی در ادامه افزود: آن راهیانی که در این مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند، به نظرم خیلی به دنبال شنیدن جنگ نیستند؛ چراکه جنگ را می‌توان در کتاب‌ها نیز مطالعه کرد! آنها بیشتر به دنبال راز و رمز حضور آن دوازده‌ساله‌ای هستند که چگونه با آن قد کوچک در مقابل دشمنی بزرگ، حضور پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، تصریح کرد: حضور یک دوازده‌ساله و یک پیرمرد 90 ساله در نبرد هشت‌ساله نشان از راز و رمزی بزرگ دارد که این‌ها در اصل همان فرمول‌های معنوی قرآن و عترت است که دین می‌خواهد به انسان یاد دهد که برای حفظ آرمانت باید از همه‌چیز خود دل بکنی و راهی این راه شوید.

رئیس موسسه روايت سيره شهدا، با تأکید بر این‌که وظیفه اصلی روحانیت، بیان معارف و مبانی علل حضور رزمندگان در نبرد است، اظهار داشت: تخصص روحانیت در بیان حقایق و پشت پرده‌های پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است که بدین دلیل، لازم و ضروری است که طلاب و روحانیون در کاروان‌های راهیان نور به‌عنوان مبلغ و روایت گر حضور داشته باشند.

وی در پایان بابیان این‌که حضور طلاب و خانواده‌های آنان، فضای معنوی مناطق عملیاتی را معرفتی‌تر می‌کند، اذعان داشت: علت اینکه چرا کاروان‌های راهیان نور حوزه‌های علمیه که غالبان با خانواده‌هایشان در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند، این است که باید روحانیون و خانواده‌های آنان درصحنه‌های نبرد هشت‌ساله حضور پیدا کنند تا این فضای قشنگ، پیروزی و زیبایی‌های که رزمندگان اسلام با خون خود خلق کردند را برای همگان بیان کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha